Tuesday, April 12, 2011

Tre månader!

Var precis påväg ut till parken,när jag med stor fasa upptäckte att klockan bara var halv nio fortfarande.Parken har inte öppnat än,men solen står redan högt på himlen.Eftermiddagen såg ut att bli regnig så det är väl bara att pallra sig ut,medan tillfälle fortfarande finns.

Uma,Uma,Uma.Min Uma fyller tre månader idag.Det är svårt att förstå hur snabbt tiden springer iväg.Tittar på foton och förundras över hur väldigt liten hon var,för bara ett ögonblick sedan.Har en känsla av att 2011 kommer gå hur fort som helst,antagligen det snabbaste året i mitt liv.Och jag är så lycklig!Är så tillfreds med min tillvaro för första gången i hela mitt liv tror jag.Well,barndomen var säkert en lycklig tillvaro även den,men ni kanske förstår vad jag menar.Älskar min man och mina barn,har stort stöd från min familj hemma i Sverige.Mycket kärlek.

Hon skrattar och jollrar så himla mycket nu.Det är en fröjd att ha en tremånaders i huset.Alla hem skulle alltid ha en bebis tycker jag.Lyckospridare!Det är så mysigt nu när hon börjar bli lite mer robust också.Man kan bära omkring henne överallt på ena armen,gulla och gosa in sig hela tiden.Skojar man och busar med henne så får man respons o.s.v.Världens finaste lilla goa tjej! :)

L är så söt.Jag har försökt få Uma att skratta genom att säga "bu" till henne vilket hon älskar.Nu har L snappat upp det och kör upp sitt lurviga lilla huvud i hennes ansikte och ropar "buu,buu,buu,buu,buu"-gång på gång.Hon är mäkta imponerad hehe ;-)

Han kan säga brandbil nu också.Munnen går på högvarv.Satte mig ner häromdagen för att försöka minnas och skriva ner alla ord han kan säga,men listan tog aldrig slut.En soon-to- be tvååring är verkligen världens bästa sällskap.Han är SÅ rolig.Man skrattar hela dagarna och det är en skön kontrast från när han var ca 17 till 18 månader.Det är nog den svåraste åldern hittills.Egna viljor och skrikpartyn på golvet.Vill göra allting själv men kan inte.Tror att om man skriker tillräckligt länge och uthålligt så kanske mamma släpper ut en på vägen bland bilarna som han såååå gärna ville.Det är ju såååå spännande med bilarna.Hehe.Sen så svarar han också med ja eller nej när man frågar honom någonting.Talar om för mig när han har bajsat,är hungrig o.s.v.Mycket omhändertagande över sin syster.Kärleken lyser om honom när han gosar med henne.Hon är den första han ropar på när han vaknar om morgnarna.Förutom "Nooooooa,mamma nooooooa!" haha.

Oj.Nu hör jag hur det puttrar i brallan på Uma för en tredje gång idag.Hon bajsade återigen ingenting igår vilket har lett till urladdning a la superpower den här morgonen.Nu väntar jag bara på att L ska bajsa klart så är vi klara allihopa.Redo för parken så att säga ;-).

Puss!

3 comments:

  1. Grattis finaste Uma! Och Grattis Nora, vilken fin familj du har <3
    Passar på att fråga dig hur får du Uma att vara i bärsjalen? sover hon och är vaken i den utan gnäll? Ser så harmoniskt ut. Sofia tycker det är mest jobbigt och får mer eller mindre ångest i den..

    ReplyDelete
  2. Hej Fina Heidi!

    Angående bärsjalen!Nej,det är inte så harmoniskt som det ser ut haha.
    Uma skriker till hon är utmattad och somnar.Då sover hon gott,men så fort hon slår upp ögonen så skriker hon igen och sprattlar som en galning.Så man kan få lite småpanik ibland när man är ute med båda barnen och Uma vaknar och man måste gå hem,men L vill fortsätta att leka !Det har varit de gånger jag fått sätta mig ner och akutamma henne mitt på vägen.Det är väldigt klurigt eftersom att hon skriker i vagn och överallt.Bärsjalen är den enda plats som hon överhuvudtaget sover,men det är ju inte hållbart i längden.

    Jobbigt för dig att Sofia inte trivs :(,lilla gumman <3.Har du provat "binda" sjalen på olika sätt?Jag är inte så praktiskt lagd utan mer förvånad över att jag fått till position nr.1 över huvudtaget haha.Tänkte kolla upp olika tekniker och öva upp mig.Kanske trivs de i andra positioner nu när det är lite större?

    Stor Kram!

    ReplyDelete