Saturday, April 2, 2011

I'm gonna lift it,lift it,higher!

Underbar dag.Har haft så mycket kärlek i kroppen.Tror inte att det finns ett enda jobb i världen som ger så mycket själutveckling och andlig tillvaro som det är att vara mamma.Varje ögonblick,varje sekund av glädje.När min son ler,när min dotters ögon glittrar till av lycka.Lycka över att leva.Mina allra finaste små,mina hjärtan.Kommer nog aldrig riktigt komma över den där känslan av;händer detta verkligen,är jag verkligen mamma?Är dessa två mirakel mina?

Jag fullkomligt älskar att det börjar bli så varma kvällar nu.Kände mig kär och rusig igårkväll när jag gick alldeles själv till affären,utan barn.Andra gången helt själv sedan jag blev mamma till två.Det är så himla spännande att gå någonstans på egen hand,känner mig som en helt annan person.I sin mammaroll är du ju tvungen att ha auktoritet.Ge intrycket av att du har kontroll över situationen,känner till alla svaren.Alltid.Tryggheten.Praktiska morsan.I sanning är jag en en helt galen människa,med många skruvar lösa när det gäller allt som har med logik och praktik att göra.Flamsig,fnittrig,galen.Älskar min Mojito.Så när jag är själv känner jag mig som ett litet barn på julafton.Tänker att "undrar om man ser på mig att jag är mamma till två".Den där varma luften,sommarnatt.Värme.Höga klackar,kort klänning.Fixad.Skrattar.Tänker på att "herregud vad mitt hår ser ut".Har ju aldrig tid att gå till frisören eller något sådant.Plötsligt är det bara JAG och inga barn.Ingen vagn.Bara en tunn kappa som fladdrar i vinden.Känner mig lätt.Det känns som om jag flyger,svävar fram.Luften bor i mina steg.Människorna i affären blir glada när de ser mig.Jag måste se skogstokig ut.Världens största leende,flygande kappa,snabba kliv.Håret åt alla håll.Ropar glatt ett "goodnight my love" och dansar ut.De förstår inte hur jävla HELIG den stunden var för mig.Jag.Nora.Själv.På.Egna.Ben.Utan barn,bara jag,skvallerblaskan med diet specialen i och ett glasspaket hårt under ena armen.Trycker glassen mot mitt hjärta,andas varm luft,dansar över övergångsstället.Spritter överallt.!Det är våååååååår!

No comments:

Post a Comment