Sunday, April 24, 2011

Dags att sova....

Har verkligen haft en toppendag idag....Sol,kärlek,choklad,kaffe,barn,skratt,glädje,god mat,cigarett(!)....Och kanske det bästa av allt:Ikväll kom min mami!Min finaste plutt mamma har landat i England!Iiiiiiih längtar efter lullebullens glada fejja när han får syn på henne imorgon,den älskade mormodern är kommen!Här ska det mysas resten av veckan,jippiiiiie!Som balsam för själen är det att ha en go svenne i huset,saknar Sverige.Längtar hem.Detta är mitt hem också nu,såklart,men hemma som i barndomens vagga.Systrarna,språket.So sweet.Jag var inte den lättaste av tonåringar och har absolut inte behandlat mina päron väl alltid when I was young and stupid,men sedan jag blev mamma själv så har jag en oerhört stor vördnad och tacksamhet inför vad mama und papa har gjort för mig.Familjen de skapade,barndomen,alla minnen.Närvaron.Tryggheten.Kärleken.Mat på bordet.Det blir så påtagligt när man är mama själv,att det är så många barn därute som far illa.På riktigt.Misshandel,alkoholism,fattigdom.Föräldrar som stöter ifrån,motar bort.Kylan.Sveket.Jag är så tacksam över möjligheter att ge mina barn trygghet,kärlek,frihet och skratt.Att få försöka vara den allra bästa maman jag kan vara.Anyhoooow,är så väldigt glad att mor är här!Äntligen har jag någon att dricka kaffe med,tjoflöjt!Nattinatti godbitar!
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment