Saturday, April 23, 2011

Glad Påsk!

Glad påsk fina! Jag fick upp påskriset igårkväll,och jag fixade även påskäggen inför imorgon,då Toms syster kommer med sin lilla dotter och även barnens Farfar!Ska bli mysigt!Däremot så kommer det nog att regna,första gången det gör det på flera veckor känns det som.I England firar man påskdagen istället för påskafton,precis som vid jul,så dagen idag är lugn.Fortfarande lite skakis sedan igår och L sov oroligt inatt.Är inget stort fan av smärtstillande när det gäller små barn,fifflar med mina citronomslag runt vaderna o.s.v vid feber.Men det blev smärtstillande inatt,absolut.Ingen antroposofisk bok i världen förklarar vad man ska ge när kotten har slagit upp munnen haha.Gav honom rescue remedy igår efter fallet,lugnande homeopatiska droppar,Jag tog dem under mina förlossningar inför snitten och det har funkat bra.Under Umas förlossningar blötte vi små handdukar,droppade lugnande eteriska oljor på och la dem på poolkanten.Det var fantastiskt...Highly recommended om man vill ha en naturlig förlossning men inte säger nej till naturliga hjälpmedel såsom värme,vatten,dofter,beröring.....
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment