Wednesday, April 27, 2011

My baby.

Lughán är så sinnlig.han njuter mycket av Uma.
Kyssar försiktigt,sluter ögonen och blundar.Insuper hennes lilla själ,hennes mjukhet,hennes doft.Hon är självklar för honom.
Det spelar liksom ingen roll att hon skriker och bär sig åt,eller att det är stökigt.
Han håller på med sitt.Och älskar henne utan gränser.Som om hon alltid varit här.
Pekar på huset på den broderade tavlan,säger "Daddy,Mimmi,Uma,Lughie."

Jag älskar honom så obeskrivligt.Aldrig,Aldrig att jag någonsin skulle överväga att mammaskapet skulle vara någon slags uppoffring.Han är min.Självklar.Jag är så tacksam för att jag får vara hans mamma.Min Lughán.Min lilla kille.

Han har en väldigt kraft,explosiv passion.Men samtidigt är han så oerhört mjuk och försiktigt.Kastar sig aldrig över någonting utan tittar först.Snuddar med fingertopparna.Glider längst kanterna.Luktar,känner,pillar.Säger ett andäktigt "wow.

Tack Lughán för att du är min son.Jag är övertygad om att du bär med dig ett budskap om värmen från andra sidan.Bär med dig det budskap som säger vad som verkligen betyder någonting.Meningen med livet.

Du har ärliga,raka egenskaper.Så oerhört varm.Så väldigt fokuserad.Dit du vill komma,når du.Alltid.När du blir stor kommer jag att sakna dina varma fingrar i mitt hår,kyssarna på min kind.Jag hoppas att du kommer vara nöjd med din alldeles egna mama,
att du vet att jag gör allt för dig.Alltid.

Prins L.

Lughán

"Lugh - (LOO) This is the name of the great Celtic sun god, Lugh. From the Old Irish lugu, meaning 'shining one'. The God Lugh was the God of Light or the harvest. He was handsome, strong, energetic, passionate, and eternally youthful. He was not only a great king and warrior, he was also a master at many valued skills. Legend has it that he was a master swordsman, harpist, poet, sorcerer, historian, metalsmith, and craftsman. His feast day, Lughnasadh, is August 1 and it is one of the four primary Celtic fire festivals.

No comments:

Post a Comment