Saturday, April 9, 2011

Hot väder,hot emotions.

Varma dagar.Mycket varma.Och i lekparken lyser röda ansikten.barn utan solhatt,solkräm o.s.v.Gjorde misstaget att "outa"mina åsikter angående ämnet på Facebook.Folk reagerade som om jag anklagat personligen.Fick ta bort statusen.Man vill ju inte uppröra folk.Fast om jag ska vara ärlig,ångrar jag nog att jag raderade nu.Jag tycker ju att man ska ha solhatt på barn i den här värmen.Tämligen oskyldig åsikt.Det vore en sak om vissa barn hade solhatt på sig och andra inte,men vi snackar minst trettio barn utan hatt.Maj gad liksom.Hur svårt kan det vara.I allmänhet tycker jag att engelsmännen är urusla på att klä sina barn.L blir utittad så fort han har galon eller gummistövlar på sig.Overall finns inte på kartan att barnen har,oavsett minusgrader.Det ska vara strumpbyxor och klänning och prinsessiga små glitterpjucks oavsett väder,oavsett vind.Trist.

I alla fall!Blev spontanmiddag på Pizza Hut i onsdags.Haha.Ekologiska familjen på äventyr,och det var dögott.Känner att min sockerdiet har gått åt pipan.Pallar liksom inte bry mig.Men tröttheten är påtaglig.Blir trött av det vita.Det gick jättebra att käka mat med barnen,Uma skötte sig väl,bara lite bajsattacker och amningshysteri,men annars briljant.Min lilla älskade loppa som fyller tre månader den tolfte.Tiden klapprar på.Ligger och sover med svettigt huvud på mitt bröst,just i denna stund.

Annars har jag bara varit busy med barnen.Spenderat mycket tid utomhus.L har blivit vårgalen,hela han blir full av extas och livsglädje där han dansar fram i parken.Det är så härligt med barn,de älskar livet så himla mycket.Man blir liksom smittad.

Konstigt nog har jag kännt mig rätt så grå de senaste dagarna.kan det vara sockret?Hormoner?

Är bara så trött på folks åsikter.Känns som vissa i min omgivning liksom vill sätta dit mig.Paranoia deluxe.Känner att jag skulle behöva lite sällskap,en liten friend att snick snacka med.Annars kanske jag håller på att bli insane.Hjärnspöken.Inte bra.

Dagens fråga.Hur gör man egentligen när det är så himla uppenbart att någon inte tycker om en?Du vet så fort man säger någonting så är personen i fråga där och misstolkar.Heeeela tiden.Det är ju ofta i livet det kan vara så.Jag blir liksom så påverkad av det.Negativiteten liksom bara sipprar in i mig.Smittar.Vill bara säga Fuck You!Men vågar inte.Darrar.Känner mig som en mycket liten person som pekar med sitt lilla korviga pekfinger mot personen.Fuck you.Mycket tyst.Önskar ibland att jag led av bad anger management och bara kunde vråååla som en hel gorilla.Ösa ur mig all skit.Skönt.Starkt.Svart bälte i argumentation.

Men.

Jag är bara en liten mesig lort.Åsikter,javisst.Men tycker inte om konfrontationer.Vill egentligen bara säga peace and love och kramas.

Kanske ska börja på kickboxning.Kom an' ba.

1 comment:

  1. If I understand you right you are saying you are afraid of conflict but you have opinions and they might not be the same as other peoples....I'm the same....but its ok to have your own opinions...you are not harming anyone by having them or expressing them; what people do with your opinion is up to them and if they express their opinion with anger then don't react for that is what they might be looking for...be strong....your thoughts will change as you grow but they are valid for now and people who respect you will treat you as such. Much love

    ReplyDelete