Thursday, April 21, 2011

Gooood morgon!

Här har vi visst hamnat i kläm.Vi har en lugn morgon hos oss,dock är blöjorna slut(WTF?)...igen liksom.Två stycken blöjbarn är inte att leka med.Så stan it is.Önskar att jag skulle inhandla något mer glamoröst.Ack,mamma tragiken.Jag har varit vegan tidigare,men herre vad svårt det är helt plötsligt att inte äta mjölkprodukter.Det går på automatik.En ostbit hit,mjölk i kaffet dit.Men jag känner mig taggad.Skönt på något vis.Skönt med en ursäkt.Slippa mjölkskiten.För vegetariska småbarn tycker jag att det är bra med mjölk och fett,men lika naturligt som det är att amma våra barn,lika onaturligt tycker jag att det är att vi vuxna dricker komjölk avsedd för kalvar egentligen.Har inte något emot det i den lilla skalan,typ dricka från sin egen ko,men det är ju tyvärr väldigt få människor som har tillgång till den nära relationen mellan djur och människa.Tycker att det är intressant att så många vuxna människor äcklas av tanken på bröstmjölk men inte kan leva utan sitt dagliga glas komjölk .Jag har ingenting emot att smaka bröstmjölk.Dricka,nej,det är ju ämnat för barn,men jag äcklas inte av tanken att det vidrör mina läppar..Liquid gold.Och om jag inte skulle kunna amma,hade jag hellre gett mitt barn en annan kvinnas bröstmjölk än ersättning,iallafall de första 6 månaderna/1a året.(inte via hennes bröst dock,där går min gräns.)Vi kan äta gris,det kött som är mest likt människans,men inte hund eller katt.Intressant.Tror att de flesta svenskar inte skulle kunna äta en helstekt råtta som det förekommer i Asien.Men för mig är det egentligen ingen skillnad mellan det och en kyckling curry.Man ska vara medveten om det val man gör med maten.Tror att många (inklusive mig själv) lever i en matlögn.Blundar,orkar inte bry sig.Känsligt ämne.Jag har en Cola zero som ligger och väntar på mig i kylen.Som jag ska "unna" mig senare.Living the lie.
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 comments:

  1. Tygblöjor Nora! De tar inte slut, de är billiga (i längden!), miljövänliga OCH bättre för barnens sköra stjärtar! Vi har en hel bunt sånna hemma som vi tänker använda flitigt (åtminstone när vi är hemma och inte ute och reser). Kanske inte så lämpligt för L som springer runt och röjer, men lilltjejen är ännu inte för stor ;)

    ReplyDelete
  2. Ha!Jotack.Been there done that.Ekologiska engångs funkar bäst för oss!Inga rumpor klagar....:)

    ReplyDelete
  3. Haha okej, jag litar på ditt omdöme då. Vi kanske ger upp efter ett par provrundor, vem vet ;)

    ReplyDelete