Sunday, April 24, 2011

Nu hejar vi på Ylva!

Nu hejar vi på världens finaste brud som är och föder barn,just i denna stund!

Jag tycker att det alltid är så mycket magi i luften,när ett barn är på väg att födas.
Sådana underbara,jordiska krafter.Likt kraftfulla vågor.
Det är livets rytm!Det första skriket!Livmodern!
Det känns i hela alltet att nu,nu är någonting stort påväg att hända.
Det första smset,de första orden.Meningen som beskriver,att;

Nu är hon här!Hon vi har väntat så innerligt på..

Det är magi.Oslagbart.
Inget får en att öppet gråta med så plaskande lyckotårar som budskapet av,
ett barn är fött!


Kanske är det därför jag tror på Jesus,men inte är uttalad kristen.
Jag tror på hans födelse,som en symbol för något större,något mer.Kärleken.
Den kärleken en mor känner inför sitt barn är vad som gör att jorden går runt.
Nothing is bigger than this.

Det är Jesu kärlek och mirakel i varje barn som föds,Hallefuckingluja!

Från en mama,till en annan,been there done that och så vidare,jag tänker på dig Ylva!

1 comment:

  1. Tack Nora behöver verkligen peppen just nu! är så sliten och har så ont men det här klarar jag!! inom detta dygn är mitt barn fött, min förstfödda, Joels förstfödda! Idag ska bli den bästa dagen av alla!

    ReplyDelete