Thursday, April 28, 2011

Blurk

Jag är så jävla trött på pedagogiskt dravel.

"Ba hur e ditt barn?Såhär är mitt!Lyllos dig!Stackars dig!Varför gör du så?Så här ska det va!!!Vad konstig han är!Är det där verkligen normalt?Vad märkligt!Såhär gör man!När min son var tre år gammal då...!

Eller kanske det allra värsta:
"Jag tror inte att ni riktigt fattar hur tidig eller lätt han är gällande bla bla bla..

Vad är det egentligen som man ska fatta?
Alltså.Låt individen vara individen.Mina barn är inga andra än de själva so there is no need att analysera och jämföra.Så fett jävla boring och fyrkantigt..

Man gör det som funkar bäst på just sitt eget barn.Det som funkar för dig behöver inte funka för mig och jada,jada.

Typ som,"proovade du aaaarnika under förloooossningen,provade du att aaaaandaaaas och täänkte du tillräckligt poooositivt."


Gå och lev ditt egna prettofyllda liv.I am happy living mine.

Spy.

No comments:

Post a Comment