Tuesday, April 19, 2011

Ibland blir jag så trött på mig själv.Ordet kejsarsnitt har använts i den här bloggen alldeles för mycket och länge.Det är som om jag behövt spy ett tag och nu är jag plötsligt klar.Som om sättet att föda barn på identifierar en som person.Eeeeeh boring.Är trött på att vara gravid,föda barn,att vara mamma enligt normen.Är trött på puttinutt å gulligull å snutt och bajskonsistenser.Vad som är rätt och fel,hur man ska vara som MAMMA,som MAMMA.Du är mamma.Kan inte hela den här mammagrejen vidgas lite och nya friska fläktar vina.Hur man lever,fungerar och uttrycker sig trots barn hängandes på höften.Är så jävla trött på att bli bemött och behandlad på ett särskilt sätt för att jag är kvinna och mamma här i England.Å då menarjag negativt.Allt som är att vara mamma,privat,är ju bara en sak mellan mig och mina barn.Min familj.Min vimmelkantiga knäppa familj.Där alls inte allt är perfekt,men det är vi.Jag behöver inte bevisa för någon att mina barn är mitt allt.Och så ytliga ytan,att vara någon slags yummy mummy ,fläskiga lår och bristningar.Ja,men du har ju fött barn.Offret,kroppen,stackars kvinna bla bla bla fucking bla.Jag vill inte ursäkta milky tits och bristningar och ärr.Eeeeeh jag är maaaamma liksom,därför ser jag uuut så häääär.Jag är trött.Att diskutera kejsarsnitt har gått och blivit mitt liv.Det är nog för att jag är ensam här.Gottar mig i synden och självömkan.Skapar dramatik.Nej,dags för mig att börja kräva egentid.Vill inte ursäkta mig längre.Idag bråkade vi och jag sprang med tung kropp längst med floden.Det är så underbart att vara själv ibland och körsbärsblommor doftar så gott.Ibland tror jag inte att det är engelska vi pratar uran kinesiska,snurr snurr fattar ingenting.Blir arg.Vill vara själv,ta hand om mig själv.Blir tyst.Det blir bättre sen,när vi vaknar.Jag är en sådan som låter solen gå ner över min vrede.Pallar inte alltid prata ut just nu,nu,nu.Det blir bättre efter morgonkaffet.P.S En grej jag tror jag stör mig på,han kallar U för sin prinsessa.Vet inte varför jag inte känner mig bekväm.Det borde kanske värma.Bättre än little doll kanske ändå.Men det är ju min tjej!Min lilla kanonerstjej som inte behöver titlar riktigt än.Älskar att hon pruttar och bajsar och gapar och bresar med benen så mycket,det lär hon ju inte göra för alltid.Buhuuu min lilla krabat,hur ska jag rädda dig från världen,hur ska jag hinna förändra saker innan du vuxit upp.Buuhuuuuu.Hopplösheten.Godnatt.
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment