Friday, April 15, 2011

Tjeeeenixen

Hu.Kroppen är rysligt trött efter lång vecka med barnen två.Ack o ve,mitt ryggslut.Känns som lastbilsmos.Och jag vill grååååta och hetsäta godis för Tom jobbar imorgon också.Vilket betyder att söndagen lär väl fyllas av dammsugning och våttorkning av golv och bollning av barn.Sedan sömn.Sedan måndag och ny vecka igen.Och inget ligg får man heller,fy faaaaaan ;-)

Vi vandrade som sagt in till stan imorse,låta L springa i parken o.s.v.Mycket lyckad bärsjalsutflykt,Uma sov som en liten ängel i 2 och en halv timme.Duktig flicka!Gick in en sväng på Zara,alltså jäklar i min lilla låda vad fina pojkkläder de har.Köpte en skjorta till L för mina sista slantar.Skulle kunnat köpa hela vårkollektionen i en ögonblinkning om jag hade pengar,lalalalalalala

Brandalarmet gick loss i en av de större affärerna,två brandbilar,tre ambulanser och diverse andra utryckningsfordon kom tutandes.Lughans små söta ögon höll nästan på att ploppa ur av spänning och lycka.Hur coolt som helst ju,blinkande motorer.

Annars har jag inte gjort så mycket,påtat omkring här hemma,tvätt,matlagning,amma,leka.L har varit på bra humör,dock busar han så himla mycket med blöjbytningen vilket INTE uppskattas av en icke så bajssugen mamma.Ligg still baaaarn!Snart får det bli potta!Dessa vegetariska bajsattacker som behöver torkas bort från Ls motvilliga rumpa börjar bli lite tradigt.Bästa tricket är att lägga ner Uma bredvid honom så att han kan pussa på henne medan jag gör klart the action i de nedre regionerna.

Idag lärde Tom honom att säga cabbage.Sötungen min.Jag ba kååål,Lughan,kål!
Cabbage mammi!

Vi har absolut ingen mat kvar i huset nu.Fattighjon.

Drömmer om mozzarellasallad,chips,glass.Är så trött på böngrytor.Smakar gammal hippie.Haha.


Varje dag,hela dagen.Böngrytor.Måste medge att jag inte är så himla topp på att tillaga grytor heller när det gäller kryddningen.Slänger i krossade tomater och buljong.Peppra,örtsalta.Sedan gråter jag salta tårar över att det smakar ju fan bara blask om skiten.

Jag är sugen på veggie whopper från Burger King.Fy.

Nu ska jag bada weleda Lavendel olje bad.Men först tutta liten groda.

Nightnight lovers.

No comments:

Post a Comment