Friday, April 29, 2011

Someone like you.


Att sitta själv en sen fredagskväll.I lugnet och det varma ljuset från den ensamma lampan.
I min vävda krubba bredvid ligger min dotter och sover.
Med mjuka,röda kinder vilar hon tryggt på mage.Snusar i takt till mina andetag.

Bröllop idag,och trots att kritiken skalla,tycker jag att det är fint med kärlek.
Det var riktig kärlek där i London idag.
Det måste nog krävas väldigt mycket kärlek för att vilja gifta en prins.
Det är ju inte det lättaste av liv precis,glamorös yta till trots.

Men jag saknade Diana.Princess Diana.Så himla tragiskt.

Tom jobbade halv dag som spred ut sig till eftermiddagen.Vi tittade på dubbelvagn,åt pizza på Pizza Hut.L skrattade och flirtade med flickorna på andra sidan bordet hela kvällen.
Lilla galning.Kan verkligen se i framtiden hur han har relation på relation.
Drar hem massa flickor.

Jag kommer komma flaxandes med vilda utrop som att;
"Kom ihåg att ett nej alltid är ett nej o.s.v o.s.v."

Men han är så fin,min son.Ren och god och stark och trygg.

Och jag hoppas väl på något sätt att jag kommer att ge honom en god förebild som mamma och kvinna.Vara frisk.Vara där.

Nu låter det här säkert skittråkigt,men jag tror att det hjälper att jag är ung.Att jag bara kommer vara 38 när han fyller 20.Att han vet att mamma är ok.Att det inte så himla länge sedan hon också låg med brustet hjärta och hulkade i det där hörnet.Och hade det sådär ont inom sig så att det känns som man ska spy upp hela sitt inre.Att mamma också vet hur det känns när det brinner av eld och hud är elektricitet.Att mamma också är människa och älskar.Med hungrigt hjärta och levande kropp,skratt,blick,själ.Ögonblick.


You'd know how the time flies.
Only yesterday was the time of our lives.
We were born and raised in a summery haze.
Bound by the surprise of our glory days.

.


No comments:

Post a Comment