Thursday, April 14, 2011

Klåfingret

Tänkte piffa till mig lite men failade totalt då L var minst lika rosettsugen som jag.Det är hans klåfinger i det vänstra hörnet.Tråkdag idag.Fick fylla i ett formulär med frågor och fick diagnosen 'post natal depression and post trauma stress disorder due to traumatic births."En kvinnas dröm och självförverkligan i kras o.s.v.Även kallat "not feeling like a fucking super woman"-syndromet. o.s.v.Jaha.Kej doktorn.Fylla i några frågor på ett papper och vips,en diagnos.Löjligt."Ja,det finns ju piller för sånt här unga fröken."Jag förstår inte grejen med piller.Jaha,alltså ett piller som ska få mig att tro att jag har fött naturligt?Jaså,inte?Nej då får det nog vara med dem där pillrena farbror Doktorn.Hejdå.P.S Vad var det jag sa,vad var det jag sa,va!?.imorse föddes Schulmanias dotter,via kejsarsnitt."Ett planerat akutsnitt."Ojsan,hoppsan,en ny term.Och fina frun var tydligen "världens tappraste kvinna".Ha ha.Så.Jävla.Kul.Kändisar som går på dyra kurser och profylaxandas.Uttalar sig om vad som är rätt och fel när det gäller förlossning.Sen råkar de ut för k-snitt själva och med vänd vind,vänds även åsikter.Den svaga människan i fokus.Eller hur var det nu Strindberg sa? "Det är synd om människan". Eller ännu bättre "may karma bite your arse."Söt som få var hon i alla fall,lilla Penny Schulman!Grattis!
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 comments:

  1. Hahahhaha jag reagerade också över "planerat akutsnitt". VAFAN är det liksom?!

    ReplyDelete
  2. Du verkar vara en jättefin och super-duper mamma!

    ReplyDelete
  3. <3 Tack för fina ord,det värmer verkligen!!!!

    ReplyDelete