Tuesday, November 2, 2010

Tiden rusar!

Söndagskväll,och tiden går FORT för tillfället!Jag och L har haft en jättemysig dag,var ute både på förmiddagen och eftermiddagen,fick all disk och tvätt gjort vilket alltid underlättar "the flow".Det blåste hur mycket som helst imorse,L älskar vinden.Vi jagade löv och brottades i gräset.Mammas hjärta!Han är så himla himla fin.
Längst med vägen till bondgården växer en lång buske.Heter det häck på svenska? Haha kan inte fatta att jag tappar språket så mycket som jag gör.Hackar mig fram över tangenterna ^^.
I "häcken" så finns det i alla fall ett hål.L kan stå vid det hålet hur länge som helst och med sina intensiva ögon betrakta världen på andra sidan.Som en magisk port.Allt är så fint med barn.Hur de iakttar och formar sig efter sin miljö.De analyserar inte,känner bara med hela kroppen.Ända ner i tårna ser man vad dem känner.Om mjölken är god eller om mamma är dum.Är han ledesn så liksom smälter han som en lergubbe ner på marken som en sorgsen liten klump.
Maten han njuter av tycks vara så otroligt god.Världen han betraktar genom hålet i busken verkar så magisk.Hela atmosfären och luften han andas dallrar av andakt och förväntan.Älskade plutt.

Inte nu i helgen,men nästa,så flyttar vi!Mamma och min kära syster kommer på fredagen och stannar över helgen,det ska bli helt fantastiskt att se dem!Älskar att ha dem hos sig,älskar att se dem vara med L.Han behöver sin lilla momling och moster!

Ikväll blir det "Masterchef" final och "Don't tell the bride."Älskar program om bröllop,man kan ju alltid drömma ;-)!Och mys med Tom,såklart!

Kärlek.

No comments:

Post a Comment