Wednesday, November 3, 2010

Underbar dag!

Thomas var ledig idag,då vi alltid har lekgrupp med L på onsdagar!Mysigt med familjetid såhär mitt i veckan!

Jag älskar verkligen York Steiner School.Så mycket goda energier och positiv kraft.Så härligt att känna att man tillhör någonstans,det kommer att bli underbart när vi flyttar till York.Kaffe med de andra waldorf morsorna tackar man ju inte nej till!

Efter att vi kommit hem fick vi besök av en privat barnmorska som gick igenom min historia och upplevelser från förra graviditeten och förlossningen med L.Utan att gå in på för många detaljer så kan jag nämna att jag hade en oerhört komplicerad förlossning då både jag och L höll på att stryka med,jag var även sjuk i infektioner de följande sex månaderna,så jag är verkligen i stort behov av en positiv upplevelse denna gång.Hon var superpositiv inför mina planer,det känns toppen toppen toppen att ha någon på min sida som lyssnar in!
Hon och en annan barnmorska ska vara med mig under resten av denna graviditeten,förlossningen och minst sex veckor efteråt!Så otroligt skönt.Känns lite som att vila i en varm trygghet.Barnafödande ska handla om kärlek,bara kärlek!

Hon stannade i ca 3 timmar,mycket prat och många koppar te druckna!

Känner mig fylld av positiv energi,bebis hjärtat klappade perfekt!Barnmorskan var inte alls hårdhänt som många andra stränga engelska barnmorskor är haha,hon hade fina händer som kände efter precis hur bebben låg!Huvud neråt,ryggen åt vänstersidan och små fötter som kittlar mina revben,lilla hjärtat!

Jag och Tom vet inte vad det är för liten filur därinne ännu,med L visste vi ju att det var en pojke men denna gång har vi lyckats hålla oss ifrån att ta reda på könet.Men vi benämner krabaten i magen "little oat".

Älskade lilla havregryn,mamma och pappa längtar efter dig så att vi håller på att spricka!

30 veckor plus 4 dagar idag!

No comments:

Post a Comment