Saturday, November 20, 2010

Advent Fair

Håhåjaja,hamnade visst i blåsväder totalt tidigare under dagen och känner mig redo för sängen redan nu!

Snälla Tom passar på en L en stund medan jag tappar upp ett bad.Skööönt ska det bli.

Vi gick ju som sagt till the Advent Fair imorse/förmiddag.
Jag och Tom tänkte försöka oss på att gå hela vägen för att se hur långt det var.Det var LÅNGT.Alldeles för långt.Och inte många övergångsställen fanns det heller så där hade vi mig,en stelfrusen lite lätt butter mamma,höggravid på högklackat,samt stressad man som förbrilt försökte komma på närmaste väg.En och en halv timma senare hade vi i alla fall hamnat där vi skulle,hurra!

Det var så himla fint,men måånga människor.Not a chance att vi fick plats med vagnen i någon korridor,så det var till att bära och släppa lös vår lilla pojke om vartannat.Alla som har haft att göra med en 16 månaders korv vet hur svårt det är att hålla pli på de små,speciellt i större folkmassor.Världens kurragömma och springa ikapp lek gick av stapeln.L sprang före med stort leende på läpparna och jag sprang efter..

Han lekte ett tag på skolgården med de andra större barnen.Han älskar verkligen större barn,kan inte sluta skratta när han ser de stora pojkarna spela fotboll!Man riktigt ser hur mycket han vill joina han med!

Efter ett var veggie korvar och våfflor(mumma!!) så fick vi bege oss hem igen.Stannade inte längre än ett par timmar!L är helt enkelt lite för liten för att delta i de flesta av aktiviteterna.Han blev så trött tillslut att han sov som törnrosa hela vägen hem i vagnen,trots att regnet öste ner och ambulanserna pep förbi oss ideligen!

Men mysigt var det!Riktig julstämning...

Men ajajaj vad fogarna kändes av när jag landade innanför dörren!Not good...

Bebis huvud ligger ju neråt så det skaver verkligen på av tyngdkraften och gör mig halvt förlamad längst med innanlåren.Ljumskar och ländrygg ömmar som satan i gatan!!Inte så smart med högklackad asfaltspromenad i vecka 33 + 0...

Ska tina upp nu i badet hade jag tänkt!Sedan blir det nog köp choklad i mörkret promenad.Det ska nog kroppen klara av i alla fall! ;-)

No comments:

Post a Comment