Friday, November 26, 2010

Fredag!

Hallå fredagskväll!

Här sitter jag med lite gottig choklad(ja,jag sa ju det.Ingen diet ever lyckas med mig ;-))

Skönt med fredag...Tom sittligger i fotöljen bredvid och snarkar om vartannat,försöker övertala honom att gå och lägga sig men han insisterar på att han "bara smälter maten" ;-)

Han har jobbat hårt idag,min kära fästman.Jag och L också,på vårat håll.Jobbat hårt för en harmonisk och lugn dag..Han har nämligen varit på ett himla humör,är bergsäker på att det är tänderna som spökar då en käktand redan har pluppat upp och han suger på sin hand hela tiden och dregglar mycket.Lämnar små blöta spår efter sig i hela huset,som en liten hundvalp ;-)

Varje gång jag har gjort något som inte gett honom hundra procent uppmärksamhet,som t.ex ta hand om disken,har han "fejk" gråtit och hulkat med darrande underläpp :-(. Lillfisen min.


Blev parken idag som vanligt!Eller som "vanligt" vi har ju inte bott här så länge .. ;-)

Solen lyste,men KALLT var det,så vi var alldeles själva..Han var glad över att få komma ut en stund dock,trots att det inte var något annat barn i den stora lekparken...Såg lite ödsligt ut..

Jag är verkligen överkänslig för tillfället.Höll på att gråta då jag såg honom stå där alldeles ensam i snön och titta om något annat barn skulle komma eller ej.Försökte leka med honom så mycket jag kunde,men jag tror inte en höggravid morsa på en för liten gunga riktigt är samma sak som en spännande ettåring hade varit.. ;-)

Första gången jag provade fingervantar på honom,det var helfestligt att försöka få alla små korvfingrar in i rätt hål haha :-D,en hel vetenskap ju!Och det dröjde ju inte länge förren de små fingrarna hade fellokaliserat sig igen.Knasiga lilla barn..

Hey mama!

Liten fin kille..

Mamma älskar dig!


Tåget är helt klart favoriten!Efter ett tag fick han upp farten ordentligt att springa upp och ner,flög fram som en liten raket!


Imorgon blir det York julmarknad!Är i desperat behov av adventsljusstake och så ska barnmorskan komma också!

Ha en fortsatt fin fredagskväll!

No comments:

Post a Comment