Thursday, November 11, 2010

Familjen feber och tysta minuter.

Åh!Passade på att ta ett bad medan L sov,när jag kom upp fann jag en snusande karl i soffan under täcket framför brasan!Världens mysigaste man!

Vi är sjuka.Ja hela bunten.Flyttkaoset kom liksom av sig lite och nu vandrar alla runt med feber,hosta,syndaflod i form av snor ur näsan och värkande kroppar.

En ganska så tragisk syn med andra ord,vi har hostat ikapp under hela natten.Mest synd är det om L,trots att han klagar minst.Han kan ju inte snyta sig direkt så allt slem och annat najsigt glider ju ner i halsen på honom och skapar slemhostan från hell.Typiskt,då syster S och mamma kommer imorgon.Hoppas att vi inte smittar!Jag är nog mest glad över att det iallafall inte är vinterkräksjukan,hujedamej!

För att flytta medan hela familjen har dirrepirre och spykaskader GÅR ju bara inte!

Blev matförgiftad en gång då jag var gravid med L.Sjutton vilken träningsvärk i magen jag fick,stackars bebis.

Vädret är fortsatt tråkigt.Kallt så in i norden,blåsigt,regnigt.Tycker synd om hästarna i hagen som tvingas gå ute.Brasan värmer dock skönt!

Ett annat minus med regn är ju att Tom sällan kommer iväg till jobbet,beroende på vad han sysslar med den dagen.Trädgård idag är lika med a big no no.

Maten tog slut imorse så familjen feber var tvungen att pallra sig ut på de vattendränkta vägarna.Att vara sjuk plus gravid i en matbutik är ingen bra kombo,då jag endast shoppar sådant som jag är sugen på istället för det vi verkligen behöver.Typ räkost och sura nappar.Lyckades få med mig ett knippe bananer i allafall och lite youghurt så att barnet överlever. ;-)

Jag hörde förresten inte vad de sa i högtalarna i affären utan upptäckte bara helt plötsligt att alla människor tystnade och stod helt stilla.Trodde att jag feber hallucinerade först,men tamejfan,hela affären storlek Coop Forum extra large stod verkligen helt tysta,fastfrusna.Spooky.Jag fortsatte att prassla vid chipshyllan men fick ett par arga ögon på mig så jag tystnade,lite röd om kinderna.Vad hade jag missat liksom??
..Sen så sa högtalaren "thank you everyone".
Tydligen så hölls det tre tysta minuter för alla soldater som dött i Afghanistan.De undrade säkert vem den otrevliga tjocka kvinnan vid chipsen gjorde när hon stod där och snorade,osminkad och arg haha!

Sorry soldater!

No comments:

Post a Comment