Wednesday, November 24, 2010

Älskade barn och england klagan.

15/6/2010


Hallå Fina! :-)

Hoppas allt är bra hemma i Svedala,snökaos eller!?Läser flera bloggar där det klagas på ddiverse snöplognings bekymmer och så!

Här blir det kanske,kanske snö till helgen och redan klagar engelsmännen ;-)
Tom sa imorse att "han aldrig hade känt något så kallt i hela sitt liv" med en liten ynklig stämma.Då var det två plusgrader haha.Lilla mes ;-)...En väldigt fin mes,men ändå.Mes.Mespropp :-D


Jag är så underlig med temperatur och så,klagar alltid på att det är kallt,men när det VERKLIGEN är kallt,då trivs jag som fisken i vattnet.Folk här undrar hur vi klarar oss i Sverige,men jag tycker att det engelska vädret nog är värre.Så himla rått och grått och grådaskigt nästan hela tide.Som att befinna sig i grå mjölk.Typ.Hör ni att jag visst är sugen på att klaga järnet idag?hehe,får ursäkta men jag är verkligen LESS idag på att bo utomlands.Problems all the time.

Fast det är väl så,att världen är påväg down överallt.När jag var i Sverige nu senast så var jag verkligen chockad över det "sociala" klimatet i Stockholm.Visst har stockholmare,inklusive mig själv,alltid varit reserverade men en SÅ trist stämning får man sjutton leta efter.Where is all the love people!? ;-)

Idag är det i alla fall onsdag,vilket betyder lekgrupp på förmiddagen.L börjar att bli så himla självständig nu,leker mycket på egen hand,kommunicerar med de andra barnen och klättrar över hela stället med sin lilla underbara kropp.Det är verkligen SÅ häftigt att följa sitt barns utveckling,speciellt det första kan jag tänka mig.Eftersom att jag aldrig har levt så nära ett barn förut så blir jag ju ständigt förundrad över allt han kan göra och ta sig till.Helt plötsligt ploppar orden ut och den där gunghästen som han var långt ifrån kapabel till att klättra upp på i förra veckan rider han plötsligt glatt på idag.Fina lilla pojke...

Humorn utvecklas också vilket jag med mitt barnsliga sinne älskar såklart ;-)..han är verkligen en helt galen liten böna,han VET när han har gjort något som han inte får.Han älskar att ta Toms fotölj när Tom gör sig en kopp te ute i köket.Sitter där fromt och väntar på helspänn på att PAPPA SKA UPPTÄCKA.Och när Tom kommer tillbaka fullkomligt kiknar han av skräckblandad förtjusning :-).

Nya,något irriterande saken,är att han springer iväg och säger i mycket bekymrad ton "no no no no no" varje gång jag ska sätta på honom någonting.Alltifrån tröja,byxor,body,strumpor,blöja,mössa o.s.v.Och varje gång man ska byta blöja kommer skriket från helvetet fram.Mammas lilla skitgris ;-)hihi

Men underbar är han .Så underbar.Att vara mamma blir bara bättre och bättre.Känslan av att gå upp i tidig otta och mötas av det där lurviga huvudet och glada leendet är oslagbart.

Jag vill bli en riktig trollmor med elva barn,som den där vaggvisan.Ja ni fattar!

I love it!

No comments:

Post a Comment