Monday, November 15, 2010

Äntligen internet!

Hallååå bloggen!

Herre min geeeeet vad jag är trött.Igår när jag gick och la mig för att sova så kändes det precis som om jag redan hade fött barn,trots att det är lite mindre än två månader kvar to go.Lätt överansträngd med andra ord!Vet inte varför jag har känt mig så överdrivet puts lustig över detta med flytten,typ äsch,det här ordnar sig väl.Kanske inte riktigt fattade hur mycket jobb det skulle komma att bli.Känns som jag behöver sova en vecka nu!!
Okej,never again,men nu ska vi se framåt....

Trivs redan i huset jättemycket.Love it!!!
Finaste huset som passar mig och Tom som handen i handsken,känner att vi verkligen kan göra detta hus till vårat.Och SÅ nära in till York centrum.Härifrån till "Starbucks" och min favoritbutik "Shared Earth" är det bara ca tio minuter med barnvagn,farligt för den (pbefintliga ;-)) plånboken.

York är så mysigt,precis lagom storlek på stad och påminner ganska mycket om Gamla Stan fast i större skala.Speciellt nu när juletiden nalkas är det helt underbart i luften.York har en stor mångfald av charmiga butiker med unika föremål av alla de slag.Tur att jag inte har några pengar kvar efter flytten,annars skulle jag nog ruinera mig!

Vinkade hejdå till syster S igår,och mamma idag.Det gör så himla himla ont att säga hejdå.Det är det värsta jag vet att se älskade familjemedlemmar trava nerför gatan med rullväskan i hand,bort från mig.
L blev helt omöjlig efter att mamma hade gått idag,det är så himla fint att se hur mycket han tycker om henne men det gör OTROLIGT ont när de skiljs åt.Älskade skrutt.

Idag har han varit jättetrött,precis som jag.Har väntat på att "dippen" ska komma,han har varit så himla duktig den här helgen och varit mestadels på glatt humör,men nu känner man att förvirringen börjar slå till inom honom.Alla konstiga kartonger överallt och människor som kommer och går gör honom såklart lite ostabil.Han var så gullig,idag sa han "mamma" på svenska för första gången.I vanliga fall brukar han säga "mammi" alltså mummy eller "mimmi" men nu sa han verkligen "mamma".Konstigt nog så var ordet "mamma" tätt följt av att han körde in handen i munnen och morrade varje gång han sa det.Vet inte riktigt hur jag ska tyda det något konstiga beteendet ;-).

Vaggar fram som en anka nu efter helgens ansträngningar.Mitt i allt så var jag och little oat 32 fullgångna veckor i lördags så magbild måste komma upp snart!Sedan missade jag även Fars Dag igår....Borde ha ringt min lilla pappa och även firat Tom.I England så firar man dock Fars Dag ett annat datum,så jag får väl fira lite extra då helt enkelt!

Foton av nya huset kommer så småningom,nu ser det ju ut som ett bombnedslag så inte så mycket att se alltså!

Hoppas allt är bra hos Dig!

No comments:

Post a Comment