Tuesday, November 30, 2010

Dag 1. Om mig!

Litegranna om mig...Ett par ord i alla fall.


Jag heter Nora och är 20 år.Ett sommarbarn.Jag är nummer tre utav fyra tjejjor,uppväxt i Bromma,Stockholm.Är ganska komplicerad,lätt och tung på samma gång.
Tänker mycket,har alltid sökt "svaret" men börjar nog äntligen lugna ner mig lite trots att resan fortsätter.Min hjärna har konstant växtvärk av alla tankegångar.

Som barn var jag knubbig och stark.Full av livsglädje och trygghet.Sög mest på tummen och snurrade håret.Vid 12 års ålder var det som att gå in i en vägg.Såg världen och dess mörker.Blev "passivt deprimerad" och slutade äta.
Fast jag har å andra sidan aldrig tyckt om ordet depression eller överkänslig.
Mera att jag bara var så levande,så full av grejjor,känslor,tankar,ljus.Att jag liksom inte kunde samla mig.Brukar alltid säga att jag födddes utan grund.Utan någon botten.Kastar alltid mig utför klippan för fort.För ofta.Har svårt att säga nej.Men jag blir bättre!

Musiken,framförallt cellon,var den största delen av mig tills min axel sa nej.

Gymnasieåren var en enda soppan.Jag protesterade vilt mot mig själv och hela världen.Varför varför varför plugga när man bara kunde skriva och älska istället?En soppa som i slutändan ledde till att jag träffade Tom.Mitt livs kärlek.Vi är mycket lika inom oss men olika utanpå.Som helan och halvan ungefär.Han är ordningssam och har varma erfarna händer som tvättar bilar,skruvar upp bokhyllor,spelar gitarr,gräver trädgård,fotograferar,älskar mjukt.Varje sak han gör gör han med perfektion.Väljer orden noga.

Jag är våldsamt explosiv.Babblar sönder öron.speciellt på morgonen då jag har drömmarna kvar i huvudet.Rastlös som om hela jorden var i gungning.Jobbar hårt för att skapa harmoni och lugn inom mig.Älskar barn över allt annat och det är mycket tack vare Lughan och Thom som jag är den jag är idag!Har mycket ont av allt det onda i världen,men också mycket varm av allt det varma.

17 Juli 2009,fredagmorgon,föddes min son Lughan.Mjuka,fina,underbara.
Min lilla tjockkorv som med mjuka händer och skratt gör mig hel.

Visst finns mirakel.


Jag tycker mycket om kärlek,barn,mys,film,andlighet.Matlagning och bakning ligger mig varm om hjärtat.Älskar allt som berör,söker ständigt efter ny "själsmat".

Älskar människor.

Tror på att livet får ett lyckligt slut.Jag älskar att vara levande,känna mig levande.Kånner mig som mest levande när jag skriver,spelar musik,ser på L som leker eller se värmen och kärleken i Thoms ögon.Det ger mig hopp.Jag älskar livet.

Jag tror på kärleken.


2 comments:

  1. Åh, Nora, läser din blogg varje dag, så härligt! Du skriver så fint och jag blir så glad. Hoppas du får en jättefin dag! Ta hand om er!

    ReplyDelete