Wednesday, December 1, 2010

Big belly mama!


Vecka 34+4 minsann!Finfint.Vad stoor jag såg ut på bilden förresten.Ser ju ut att vara redo för plopp the baby out,om man säger så.

Känner mig stor som en elefant nu :-D.Att vara höggravid i snökaos rekommenderas faktiskt inte.För snökaos är det verkligen här i England.Och här har man ju inte heller vinterdäck så det är kalasroligt att betrakta alla filurer i sina halkiga bilar.Trafik tempot är lika med låångsamt.

Klurigt att klä en sådan här pumpa är det också.Jackan går ju inte att knäppa o.s.v
Måste hålla lille livet varmt ju!Men så som magen strutar ut är det ju tämligen omöjligt.

Vi lyckades i allafall komma iväg till lekskolan imorse.Lughan röjjde järnet tillsammans med sin favoritkompis,en liten kille som hter Lauri.Lauri är ganska lik Lughan.Det är nog därför dem tycker om varandra så mycket.Studsar runt som två knippen dynamit och skrattar så att man blir alldeles mjuk i hela kroppen och hjärtat.Best friends forever.

Han blir allt mer fylld av självförtroende för var dag som går,min lilla känguru.
Idag skreksjöng han så att det skrålade och sprang omkring med ett stort leende på läpparna bland de andra barnen.Han blommar.Kärleksknodd.

Annars har vi tagit hand om en diarre omgång som kom hux flux från ingenstans.Najs.Tror inte att det är någon magbakterie då det bara hände en gång och han verkar må bra i övrigt.Märkligt dock,och ej så fräscht eller smidigt heller för den delen med att böja ner och tvätta ofrivillig barnrumpa med gravid kagge storlek XL.Men det är kärlek det med!

Han har snusat sedan länge nu,min lilla korv.Och jag ska sova snart också.Har ju fortfarande bara tillgång till Toms dator,och eftersom att han tittade på fotboll på datorn större delen av kvällen så är det nu som är min datortid.Och alldeles för trött är jag.Alldeles grusig i ögonen och varm varm varm.

Älskar snön dock.För jag har väl bara klagat hittills.Nej,jag älskar snön!I alla fall när det ligger drivor överallt och knarrar under fötterna.Underbart!

See ya tomorrow!Då ska jag väl även lyckas klämma in ett inlägg om "Min första kärlek".

Nu ska jag sluta surra.

Godnatt!




1 comment:

  1. You look fabulous! Its all baby! I love to hear your eternal optimism and beauty about the world and your life. Hug those boys - stay in that feeling it is true enough a treasure. Dear girl.

    ReplyDelete