Monday, December 13, 2010

God kväll!

Hjälp vad kroppen har värkt idag :-(.NU har jag "äntligen" börjat att stöna och klaga medan jag böjer mig ner.Ryggen är värst och sammandragningar.Men det betyder ju bara en sak,att det närmar sig.Och det ser jag ju så himla mycket fram emot så det är bara att put a big smile on my face :-D.Tacksam över att jag hållt mig fräsch så pass länge.Mest synd är det väl om L som inte får se så mycket av park och uteliv,svinga vingligt barn på rutschkana går helt enkelt inte längre,även jag får väl ta och inse det någon gång.Men vi har det så mysigt inomhus i allafall!Älskade lilla groda vad mysig han är.Han säger traktor om varje bil som åker förbi utanför fönstret haha.Vi har haft en riktig mysdag,läst böcker,lagat mat,pratat,sjungit,myst i soffan och tittat lite på "tv" på datorn.Kom ju på att man kan catch up online när det gäller vissa program,så det gjorde vi.Han älskar ju att mysa,så vi kröp upp i fåtöljen med mage och barn och laptop lite vingligt på sidan sådär.Under nya grodfilten från Ikea,så himla mysig :-)!

Ikea var vi på igår,passade på då vi ändå hade vägarna förbi i Leeds.Vi hälsade på Toms syster Ella och hennes dotter Jasmine som precis fått en liten hundvalp.En sju veckor gammal Border Collie valp som Jasmine döpt till Olivia.Sååå gullig :-)!Jag älskar djur och har alltid gjort,men med allergi i familjen och lägenhetsboende så blev det aldrig någon verklighet under barndomen.Så jag är jättelycklig över det tillskottet!Drömmer själv om en hundvalp en dag,men det blir någon gång i framtiden tror jag,bebisar först kanske ;-)!

På Ikea köpte vi lite smått och gott,nya påslakanset till mig och Tom och även till Lughan.Blev även pepparkaksformar,filt,ljus och ljusstake,skötbord till bebis och så spanade vi lääänge på soffor och bord och stolar.Är så himla sugen på att skaffa "Ektorp" soffan eftersom att man kan byta överdrag till den vilket är så praktiskt när man har barn...Plus att man får en helt "ny" soffa bara genom att köpa ett nytt överdrag i annan färg och mönster.Rött till jul,grönt till våren,blått till advent och så vidare..

Skriver alltid ner en liten önskelista när jag har varit på Ikea,man blir ju helt shoppinggalen i den affären :-D.Illa,illa.Värsta suget är nog när man passerar barnavdelningen,lampavdelningen och textilavdelningen.Älskar kuddar,filtar och allehanda "pryttlar".Jag är nog lite extra shoppinglysten nu när bebis är så nära att komma.Jag vet ju att jag kommer att vara fast inom husets väggar nu framöver med ett litet gryn fastklistrat på tutten.No more shopping for Nora.Tack gud,tänker nog Tom ;-).

Så det var nog en lustig syn för förbipasserande på Ikea.En gravid astjock kvinna med en ängslig man och son bakom.Tom var nog väldigt glad och nöjd med att enbart vettiga föremål fick följa med hem i bilen,blir ju lätt att man bara råkar spinna iväg bland doftljusen ;-) hehe.

Förresten är det ju Lucia idag och jag längtar hem.Inga lussebullar eller ljus i håret på Tom var det när jag vaknade ;-).

Jag är verkligen oerhört illa berörd över terrordådet i Stockholm.Det är stora nyheter i England och det pratas om det precis överallt.Tacka gudarna för att ingen mer än självmordsbombaren själv strök med.Nu i juletid och allt,fan vilken tråkig ond värld vi lever i.Love and peace säger jag.Hoppas innerligt att det inte blir några efterföljder på detta nu.Enough is enough.

Nästa lördag flyttar vi,har nog inte riktigt fattat att vi måste packa ihop hela huset,igen liksom.Snark.Det ska bli såå skönt att få det avklarat,jag vill ha ett fräscht juligt hem NU.Göra det mysigt och fint innan bebben bestämmer sig för att titta ut.

Hoppas allt är bra med er hemma i Sverige.Här har snön smält och det är bara lite is kvar.Hoppas fortfarande på en vit jul,men vi får se hur det blir.

All kärlek!

No comments:

Post a Comment