Thursday, December 16, 2010

Flyger lätt,och hittar hem.

Hinner inte med,snurrar alltför fort.Det som är livet.Klippte mig idag,hurra.Tjattrade sönder hårfrisörens öron,fint.Skönt att komma ut i regnet,hinna sakna allt det varma för att sedan återvända och omfamna.Vila länge.Ont som attans har jag,huvudet sitter stenhårt mellan benen sa barnmorskan om bebben idag.Jotack,det känns.Känns som ett stort huvud.Litegranna ett bowlingklot av kärlek som fastnat i mitt bäcken.Jag lever.Jag förökar mig.Djuriskt.Läste i boken Spiritual Midwifery att förlossning handlar om att framkalla apan inom sig.I am a little monkey.

Gick upp tidigt med L imorse,runt sex.Men masade mig upp till Tom runt niotiden i mensvärksvågor.Please take care of the child sa jag,och droppade ner i bingen.Sov bort smärtoruset,sedan mådde jag bättre igen.Sedan inhandling av silvernagellack,ser ut som ett ufo nu,sedan frisör,sedan power walk i grå stad,sedan barnmorska,mys med L.Sedan matlagning, sedan ätande av daim tårta jag köpt på Ikea.Sedan bad,gitarrspel,och snart sängen med nybadad naken man i.Underbart....

No comments:

Post a Comment