Wednesday, December 8, 2010

Märklig onsdag....

Jag och magen igår..


En sådan där dag då allt bara går fel.Men det är bara att försöka andas igenom den.Lugnt och fint,inte stressa.Var på lekskolan imorse,barnen revs och slogs.L går mest omkring och kramar eller klappar de andra barnen.Han blir så märkbart uppriven när någon är dum mot honom.Springer omkring förvirrad efteråt med vispande armar och ängslig blick.Skriker rakt ut och surrar.Liksom svårt att få kontakt med.Jag vill inte ha det så,med riv och klös.Men det går ju inte att förklara för tvååringar.Demonstrerar fint att,så här klappar man.Möts mest av tom blick och sedan rivs det igen.

Små barn lär sig mest genom imitation och repitition.Alltså,vissa saker L gör är en så himla tydlig avspegling av vad jag gör.Lite så att man blir rädd ibland.Shit,gör jag så..

Vi lever ju så nära inpå varandra.Samma miner,samma kroppspråk.En liten mini me.Fast alldeles stark och egen förstås.

Jag vill baka.Jag vill öppna pepparkaksburken mamma gav till oss att ha i jul.Jag vill äta upp alla pepparkakor därinne.Allra helst vill jag öppna pepparkaksdegen som ligger i kylen.Köpte på Ikea.Fuskigt!

Men,jag har inga formar.Får nog improvisera lite med kniven..Och måste tänka på bebis i magen,så ingen deg borde jag heller äta.Fast jag är så suuuugen.Jättesugen.

Det är kallt och isigt i York idag.Solen lyser starkt,fast kallt.Kände bara värmen från strålarna när jag satt i bilen och lutade kinden mot rutan.Varma sol.Kalla jag.

Fick leverans från Amazon,så ett par julklappar till är kirrade.Vågar inte beställa någonting mer från internet nu tror jag,snön har ju gjort hela England till ett stillastående land.Leveranser tar en hel evighet.Och vi flyttar ju den 20Dec.

Nu,kanske kaffe.Det borde jag dricka.Kaffe kaffe kaffe,

No comments:

Post a Comment