Monday, December 6, 2010

Dag 3.Mina föräldrar.

Min mamma.Mamma Eva.Inte bara min mamma utan också mamma tll mina tre systrar.Mamma åt fyra döttrar.Fyra tjejer som vänder sig till henne i ur och skur.

En mamma som alltid har varit där,som man kanske allt för många gånger tar för givet.
En trygg mamma.En mamma mamma.

En kämpe,en stark kvinna.Urkvinnan som fött barn med bravur och gjort allt som stått i hennes makt för att få vardagen och livet att gå ihop.
Som lagt sina egna drömmar på hyllan för att livnära oss.

Min pappa.Trollpappa.
Som jag är så väldigt lik.Jag rör mig som honom,för mig som honom.Samma spinnande huvud.
Något distanserad.Det har alltid varit så.
jag är nummer tre,ni vet.Lite i kläm.Kom då pengar för att driva hemmet runt behövdes som mest och han har mest jobbat.

Han älskar mat,som jag.


Jag förstår mina föräldrar så otroligt mycket mer sedan L kom.
Livets resa,allt man ger upp,allt man får tillbaka.Resan man gör.
Livsresan.

Är oändligt tacksam över att ha båda mina föräldrar kvar i livet.
Hoppas innerligt att de får uppfylla sina drömmar,efter allt de har gjort,gör för oss.

De har gett oss vingar.

No comments:

Post a Comment