Thursday, December 2, 2010

Trött Torsdag,myser inomhus.

Hjälp,jag är verkligen galet trött om kvällarna just nu.Så fort Tom kommer hem så liksom droppar jag totalt :-(.Svårt att hålla lågan uppe trots att det är middag,disk,lek med barn,pyjamas,borstning av små gaddar,godnattsaga,vik av tvätt,småplock,förberedelser för morgondagen kvar att göra o.s.v.Urkburk,suger verkligen karamell att vara såhär trött.Men det har väl att göra med allt som pågår för tillfället.Husjakt,pengatråk,gravid mammut mage,sprattlande kolossal kloss till barn o.s.v.Längtar hem till Sverige idag.Lite svensk shopping och välfyllt kylskåp.Svenska språket,mmmmm.

Vi har haft en lugn dag inomhus idag eftersom att det helt enkelt inte går att ta sig ut p.g.a all snö.Vi lekte inne och jag fick ordning på disk och annat som stått i ett par dagar nu ;-) hehe.Jag gick ut med komposetn i trädgården,och för att ge fåglarna mat.Snön gick mig upp till knäna,plums plums sa det.Älskar verkligen när snön är såhär knarrigt djup och liksom "torr".Fåglarna blev glada,de små liven.Vilken chock för dem med all snö.

Runt ett-tiden kom min ena barnmorska som heter Jo hit för ett litet prat och känn på magen.Allt är perfekt sa hon.Inte för stor bebis alls,trots att jag ser så stor ut.Bra hjärtljud,bra position.Alla prover bra.Hurra!So far,so good.Hoppas det håller i sig!

L var såklart jätteblyg,speciellt eftersom att han vaknade efter att de hade kommit.Han är ju inte så van att mamma har gäster i huset,men han börjar nig känna igen Jo nu.Han klamrade sina små armar runt min hals och ville inte släppa.Lite knepigt blev det när jag skulle lägga mig på rygg för känning av mage när L bara ville hänga runt halsen..

Sedan så badade vi,jag och L.Eller L skulle bada men sen blötte han ner hela mig och kanonkulan så vi fick hoppa i plurret vi med hihi.Mysigt att bada badkar med barn och plaska :-D.Han älskar att bada så himla mycket..Skriker som en liten spädgris när man tar upp honom.

Tidigare under dagen så passade jag på att beställa ett par böcker till Tom och Lughan i julklapp på Amazon.Böcker är ju alltid ett säkert kort och eftersom att L älskar att läsa så blir det nog bra.Skönt när man kan klicka hem lite julklappar öevr internet,men nu när det snöruskar så dant och hela England står stilla så får man ju hoppas på att de kommer i tid!

Hela England har verkligen stängt ner.
Banken har stängt p.g.a "dåligt väder".Undrar hur dem tänker då.

Nu är det dags att ge plutt mjölk och byta till pyjamas.
Försöker tillkalla någon slags energi från ovan,kanske funkar det!Give me energy please
...aaah måste vika kläder.

Puss!

No comments:

Post a Comment