Thursday, December 30, 2010

Lite sjuk.

Uscha.Här var det sjukstuga.Hela natten tills idag har varit feber och förvärks-präglad.Mine God,det är icke kul att vara krasslig så här nära förlossningen.Känner mig dock liiite bättre nu.Har lagt L för att sova,min älskade gullbulle och Tom lagar mat till mig.Pasta med tomatsås hihi.Vilken LYX det är att få lagad mat av sin man.Här hemma är det mest jag som lagar mat och Tom som bakar bröd,så det känns extra speciellt när man får en rykande varm tallrik med mat SERVERAD av sin fina man.


Köpte alkoholfri cider och ingredienser till sushi making tills imorgon.Love it.Lär ju somna innan tolvslaget om man säger så hehe.Tiderna förändras.

Jag tycker väldigt mycket om nyårsafton,trots att jag aldrig varit någon partyprisse.Tycker det ligger som ett vemodigt lugn i luften och dallrar.2010 som aldrig kommer mer igen.Men även förväntan och lyckan inför 2011 med allt vad det året kommer innebäraTänk att jag får uppleva ännu ett årskifte!Varje år rikare på erfarenheter och barn ;-).Ser ut som att det blir en 2011 bebis iallafall.Visserligen har jag småvärkar under hela dagarna nu,men det är nog bara för att jag är omföderska trodde barnmorskan.Det är oftast därför andra förlossningen går snabbare än den första.Kroppen har ju liksom been there done that redan.

L har varit ganska trött idag.Humöret har skiftat mellan gnäll och extrem gosighet.Om han fick välja hade vi nog suttit uppkrupna i soffan hela dagen och myst.Han älskar att hålla mitt ansikte i sina händer och pussa mig på munnen och snusa min hud.Han helar mig med sin värme och mjuka bruna ögon.

Barnmorskan var här idag.Allt är toppen med bebis,födelsevikt lutar åt liknande L,alltså en annan stor,fin bebis.L vägde 4005 gram vid födseln!Det börjar bli sååå spännande nu.Älskar magen,men åh vad jag älskar tanken på att få hålla ett nyfött barn i mina armar ånyo.Den bästa stunden i mitt liv ska jag få uppleva IGEN.Feeling so very blessed.
Älskar verkligen mina två barnmorskor,vet inte vad jag skulle ta mig till utan dem.Så otroligt underbara,de kommer inte lämna min sida för en sekund.Varmaste Kim och underbara Jo.

Tom tycker nog också att det är skönt att bebis kommer ut snart,han börjar nog tröttna på sin höggravida stånkande fru.Vänder mig säkert flera hundra gånger om natten och måste gå på toa minst fem gånger.Lite svårt att sova för honom kanske

I övrigt är York en mycket grå stad för tillfället.Har inte sett solen på hela dagen och regnet dallrar i luften.Men jag tycker att det är så himla skönt med lite varmare klimat,omöjligt att bekläda bebisbulan när det är så kallt om man säger så.

Hoppas allt är bra med Dig!

No comments:

Post a Comment