Monday, December 27, 2010

Sömnlöst barn och stinkande sardin.

Hej hopp gummisnopp..Eeeh ja så putslustig var jag idag då.Gummisnopp,ha.ha.ha.

Anyway,hur mår Ni,Du idag?.
Jag mår trött och lite sur.Nerverna liksom ligger och dallrar på utsidan av huden och jag kan inte låta bli att känna inom mig att-"kom snart lilla bebis"-,trots att jag veeet att det är 12 dagar kvar till beräknat datum och L kom 10 dagar över tiden.Japp.10 dagar.Suck my tit.

Det har snöat hejvilt hela dagen så vi har bara varit inne hela dagen.Tom tog dock med sig lillkorven ut på minipromenad framåt eftermiddagen men återvände illa kvickt då L bara skrek och ville springa in till alla andra människors trädgårdar istället för våran.
En liten rebell.En söt sådan,men vansinnigt stark och envis...

När han sov på förmiddagen passade även jag på att sova en stund.Som en snarkande val låg jag och dreglade ner kudden i cirkus två hela timmar tills L vaknade.Han brukar aldrig sova så länge,men just idag var han extra trött då han varit vaken halva natten.Klockan halv fem imorse fick jag ge upp tillslut och tåga med barnet ner för frukostgröt och mys i soffan.Vet inte alls varför han inte ville sova inatt,han bara låg i sin lilla säng med världens största bruna ögon och pratade om både det ena och det andra.Pratade i telefon och skrattade gjorde han också.Håller ena handen mot örat och snackar på som en liten galning.Charmigt,men ej så charmigt runt tvåtiden på natten när man ligger med onda sammandragningar i en varm säng och INTE vill gå upp.

Dessutom är jag för tjock för att nå ner till honom i spjälsängen.Står där och viftar med armar och fingrar och når precis bara ner till täcket och den lurviga hjässan but no more..

Naken,tjock,febrilt viftande småbarnsmor försöker tafatt klappa sitt barn till sömns vid tvåtiden på natten.Barnet i fråga ignorerar modern totalt och snackar vidare i sin "telefon".Ja ni förstår bilden.

Nu måste jag ta tag i köket som luktar fisk."Råkade" öppna en burk med konserverade sardiner (what liksom,vem köpte hem det?)för att ge Tom lite kvällsmat.Nej,det är inte min katt,det är min fästman.Så nu stinker hela köket firre.Usch.Måste skrubba.

Puss!

No comments:

Post a Comment