Saturday, December 25, 2010

After-julafton-talk

Helloo och God fortsättning!

Trött gravid mamma här.L har röjt runt hela julafton och hela juldagen,liite bättre humör idag,men igår var han förfärlig.Eller,han är ju aldrig förfärlig men humöret hans var inte att leka med.Vet inte vad det är som spratt i honom,tvåårstrotsig redan vid 17 månaders ålder?;-)Borde nog läsa på lite om de olika utvecklingskeenderna så man hänger med lite i svängarna hehe...

Kanske är det min graviditet som spökar inom både honom och mig.Är sjukt trött och har helt enkelt inte orken,kroppsligt för att rulla runt så mycket med honom.Känner mig stor,svullen,stel och otymplig...Snart min älskade lilla skatt blir mammas kropp tillgänglig igen,ja förutom boobsen då.De lär ju fortsätta med att vara relativt upptagna ;-)..

Julafton:Lugn morgon,Tom åkte iväg för att akuthandla de sista julklapparna,haha.Han sa att det enbart var män ute i sista minuten,suprise?..Jag vet inte om det är genus relaterat eller ej,men jag måste alltid gå och drälla runt i affärerna minst tre gånger innan jag slår till for real liksom...Sista minuten shopping ger mig stora svetten...

Sedan kom han hem i lagom tid innan att Jo,barnmorskan dök upp.Vi satt och pratade läänge om allt mellan himmel och jord,drack te och åt kakor.Insåg efter ett tag att oj,nu måste vi nog checka blodtryck,hjärtslag på bebi o.s.v.Lughan agerade minidoktor som vanligt haha.Min älskade lilla fluffiga korv!

Efter att Jo gått var det dags för sillunch och tända ljus.Klockan hade redan hunnit slå tre innan vi var avklarade,då var det dags för paketen!

Lughan älskade att öppna presenterna men var desto mindre intresserad av innehållet haha..Ska se om jag får till ett foto av vad han fick i present för att lägga upp senare,favoriten var helt klart ett "rainstick" som jag gav honom.Det är helt enkelt ett bamburör med riskorn i som låter som regn när man vänder uppochner på det.Det var så himla fint att se honom lycklig..Trots att han självklart fortfarande är ganska så för liten för att förstå..

Även jag och Tom utbytte presenter,han fick böcker,tröjor,ekologisk hårvårdsserie och ett par andra småsaker.Till mig gav han blommor på morgonen,en kaffekokare,hjärtnyckelring,en otroligt vacker hjärtformad metallprydnad att ha på väggen som pryddes av bjällror samt en bok, Stephen Frys självbiografi!Hur glad som helst blev jag,jag älskar att få böcker i julklapp.Jag har nog världens finaste man tror jag nog,varje present var så himla noga igenomtänkt!

Efter julklappsutdelning blev det lek med nya presenter medan jag lagade middag till L.Efter att han hade somnat satt jag och Tom uppe och knäckte nötter,myste och såg på film.Badade även senare på kvällen,underbart..

En mysig och framförallt lugn julafton fick vi ha tillsammans,min lilla familj.Helt perfekt.

Idag har vi varit över i Leeds för att fira engelsk juldag,mycket god mat och lek med vild hundvalp har det varit.Hur fint som helst..

Imorgon är det ju mellandags rean som sätter igång!Får se om jag orkar vagga mig ut i trängseln..

38 fullgångna veckor idag!Underbara sprattlande skatt i magen,som vi längtar nu!Försöker att ta vara på varje magisk minut,men det är svårt att leva i nuet när man bara längtar efter att få se Dig..Bästa julklappen någonsin är att min familj får må bra,att min son och grynet i magen får må bra.

Hoppas att NI har haft en fin jul hemma i Sverige!Jag ska inte klaga över kylan här har jag i allafall förstått det som,ni har det värre!

No comments:

Post a Comment