Thursday, December 23, 2010

Dagen före dagen.

Har ätit alltför många chokladkex,redan.Det liksom sockerspritter i fingrar och tår.Sitter och pular med nejlikor och apelsiner.Har precis fått upp julgranen,hurray.Tom är och handlar det sista inför imorgon.Det har varit lite svårt att få ihop allting,engelsmännen firar ju juldagen och inte julafton så det tog ett tag för Tom att förstå att jag vill ju ha julgran nu.Och klappar imorgon.Och julefrid och julemys nu.Hello liksom,första julen hemifrån och jag försöker få allting rätt trots att magen värker.Fick äntligen tag på en till flaska Pregnancy Oil från Weleda,Guds gåva till den havande kvinnan.Huden gör ONT på riktigt nu.Stramar kring naveln.När bebisen sträcker ut en fot bränner det som eld.Jag har vuxit mycket på sista tiden,magvis alltså.Får la ta ett foto imorgon och schlänga upp så ni får se.Biiig belly.Jag stånkar mig fram som en oxe.Suck och stön.L har varit alldeles galen idag.Sprungit omkring och ropat.Toms pappa var här en stund för att hjälpa till lite,det är fortfarande så flyttrörigt att det inte är riktigt klokt.Men julgranen är uppe,våran "Birthing Pool" står och väntar i extrarummet.Det går bra om du kommer nu bebis.Å andra sidan gick jag 10 dagar över tiden med L,men varje graviditet behöver ju inte vara den andra lik.Juldagen skulle dock vara lite dåligt tajmat.Mina barnmorskor sa att de inte var alltfär sugna på att rycka ut mitt i julklappsutdelningen hehe.Min ena barnmorska,Jo,kommer nog förbi imorgon tror jag.Får väl en kopp hett mulled wine att dricka som lön för mödan när hon tar sig hit på självaste julafton haha.

I övrigt blir det en lugn dag imorgon.Hemmamys med L och Tom.Några vego köttbullar,grönkål.rödbetssallad,sill från Ikea o.s.v.Vi är vegeterianer.Jag och Tom äter dock fisk,men L har inte smakat det ännu.Det är ganska skönt,behöver inte känna någon stress över att platsa in någon groteskt stor kalkon i ugnen eller skjuda en stinkande skinka.

På juldagen blir det att åka över till Leeds för att fira resterande julefröjd med Toms pappa,syster och lilla systerdottern,Lughans kusin.Det blir himla fint tror jag nog.

Nu ska jag fortsätta med mitt lilla nejlikoprydda apelsiner projekt...

Smella ya later babes...Och du,God Jul tamejfan <3

1 comment:

  1. Hi Nora - hope you don't mind me posting. Want to wish you all a wonderful christmastime and lots of luck for the birth of new baby! How special! You have done so well. Blessed are you both.
    And we go into 2011 with lessons learned from the past as we grow....for me I loved a man who finally said he didn't want to share me with my family or his, he didn't know if he wanted me enough and showed me that by distancing himself from me....but love is about sharing and giving. Love does not keep to itself it must break free and flow over all. And I take that into 2011 and start anew.
    Life keeps renewing.
    Thank you for your words of love this year. Keep growing dear

    ReplyDelete