Friday, December 3, 2010

Shopping Haul,you all!



Klappat och klart ;-)!
Känns skönt att ha Lughans julklappar någorlunda klara.Förutom dessa så kommer han att få främst böcker och annat smått och gott.Han älskar ju att läsa!


Okej!Number one.
Sjal från H&M.Tagen med min jättelilla skruttkamera som dog lite efter att Toms syster tog med den till Glastonbury sommaren 2009.Därav kvaliten på bilderna.Men tänkte att en dålig bild är väl bättre än ingen bild alls ;-).

Jag älskar sjalar,mycket farligt för mig att vistas i närheten av en sjalavdelning i olika butiker.Denna sjal passar inte alls vädret just nu,då den är både tunn och ganska liten.
Men fin var den.Med fåglar och rosa detaljer! :-)

Testar en ny hårvårdsserie för tillfället,"Phil Smith".
Älskar(förutom hur bra den är!)förpackningen och doften.
Rosa förstås,med doft av kokosnöt.
Så otroligt god!

Läppglans från Rimmel,hittade faktiskt inte något nummer eller namn,men på locket som själva koden satt står det 110 "Keep a secret".
Tror att det anger nyansnumret.

En "eye definer" pencil från "collection 2000 i färgen 2 Brown

Ögonskugga från Body Shop i en varm brun kopparfärg!

Shimmering glow powder,eller bronzer,av märket Collection 2000.Mosaic glow.


Tre stycken(!)nagellack från "Barry M".
I färgerna "strawberry" nr.309.En mjölkig rosa milkshake färg.
"Red black" nr.115.En väldigt blodröd,nästa svart nyans.
"Mushroom" nr.310.Nästan som fudge i färgen,eller nougat nude.

Är inte så mycket för starka färger på naglarna,som gul eller neon grön eller orange.
Däremot tycker jag mycket om alla rosa nyanser,klassiskt rött,fransk manikyr förstås,mörkt lila,svarta och "bas" färger som grått eller ljust brunt.Och allt som glittrar,haha!

Baslinne från H&M,förstås.Får aldrig nog av såna här linnen!Det spelar ingen roll hur många finlinnen man skaffar,denna typ av linne är alltid den jag använder allra mest i vardagen.
Perfekt för lager på lager o.s.v
Man ser inte riktigt färgen,men den är lite som lingon grädde if that makes any sense.

Det blev även en stickad kofta från H&M som man ser i vänstra hörnet på bilden.Det är en enkel kofta med ett stickat skärp i midjan istället för knappar.Superfin och skön.Dock är jag ju så stor nu att jag inte platsar i någonting nästan,förutom leggings.Ser fram emot att återfå min kropp igen haha.Trots att jag självklart NJUTER så mycket jag kan av att vara i ett sådant blessed state of being.
Det är verkligen den finaste gåvan att vänta barn.Snygga kläder får vänta ;-).

Nora x

No comments:

Post a Comment