Thursday, December 2, 2010

Dag 2.Min första kärlek

Min första kärlek.

Egentligen har jag nog många,men jag nämner min ALLRA första först.

Min allra första kärlek var min granne.Minns inte hur unga vi var,men väldigt unga.Jag fick leka med hans lego och andra tuffa saker,sådana saker som vi inte hade hemma.Han var söt!Jättesöt..Vi skrek ut genom fönstret att vi var kära och startade kärleksklubb.

Våra gosedjur var ihop också.Vissa säger att man inte vet vad kärlek är när man är ett litet barn,men det tror jag nog.Det är väl bara så att kärlek kommer i alla slags former och paket.Kärleken man känner som barn är skönt och lätt.Osexuell.Befriande.Lekfull.

Jag har varit "kär" många gånger.Fast jag innerst inne vetat att "det här går aldrig vägen".Så var det med en kille när jag var lite äldre.Han ville vara med andra också,men det ville inte jag.Kändes smutsigt.Vi var aldrig riktigt tillsammans...Ibland är det ju så,att två fina människor bara inte funkar tillsammans.För att man gör saker olika.

Innan Tom har jag bara varit KÄR en gång tidigare på så sätt att knäna har vikt sig och man bara vill spy.Det trodde jag aldrig skulle hända mig.Gymnasiekärlek,hjärtat i kras.Hjärtat i brand.


Sådär febrigt passionerat och "vill han verkligen ha mig".

Han var ett år yngre och kropp som en Gud.Varma ögon.

Allt var bra tills det inte var bra längre,om man säger så.

Tycker att det är underligt att trots att kärleken är borta sedan länge kan man fortfarande ha så jävla ont.Ont över det som skedde,ont.Att det kan ta flera år innan man står rak i ryggen igen.

Det var nog min första kärlek som fick mig ur balans,so to speak..

Min första kärlek sprungen ur vänskap är Tom.Tom.Min Tom.Han gör mig hel och jag gör honom hel.Så kan det också vara ibland,att två fina människor verkligen funkar tillsammans.Det är fint.Och väldigt magiskt.

Han skrev till mig,om mig,i början av vårt förhållande:"Radiant inspiration,for those who is fortunate enough to discover."

Han är min första sanna kärlek.En kärlek som går igenom allt,krossar fördomar,motgångar,elaka tungor.Han har sett hela mig och viker aldrig undan.På så sätt är han min "första kärlek" också.Han som har stannat.


Jag tror att vi möter vår första kärlek i varje relation vi har till någon människa vi tycker om.Vän eller älskare.Eller både och.

1 comment:

  1. You remind me of what love can be. I don't hear the same things as you and its good to read of your love for each other.
    You do me good Nora - and I am 20 years older than you!

    ReplyDelete