Wednesday, December 29, 2010

Idag,Onsdag.

Varit inne och myst idag.Lagat pasta med veggie korvsås till lunch och grönsakssoppa till middag.
Jag har läst bok på bok för L.Favoriten är som alltid "Petter och hans fyra getter".Han skriker 'namnamnamnamnam' när röda geten äter bara smör och bröd och vita geten som var känd för sin aptit och äter upp hela skogen.'Namnamnam' skriker L så högt att det blir svårt att överrösta med själva texten.Trött och ont i kroppen,lite feberkänningar.Förvärkar har jag haft hela dagen,det börjar bli svårt att gå nu.Vaggar fram...

Tom bakade bröd och städade köket.Mitt älskade hjärta,så snäll som hjälper när min kropp inte orkar längre.

Längtar efter skruttiplutt i magen så jag håller på och spricker.Tänker mycket på namn men förblir namnlös.

Planerat inför nyårsafton lite,blir nog absolut bara hemmakväll med hemlagad sushi och alkoholfri cider.Senaste gången jag var full var i början av Mars.Mellan L och bebis var jag full två gånger.Förra nyårsaftonen också sedan i Mars då.Jag saknar inte alkoholen alls om jag ska vara ärlig.

Imorgon kommer en av mina två barnmorskor,Kim,på hembesök på eftermiddagen.Ska försöka hinna med en matshopping innan dess.Måste bara klura ut något slags matschema för veckan som kommer.På söndag,den andra Januari,kommer min älskade mamma och efterlängtade syster på besök.Som jag har längtat!

Snart är detta året slut.2010.Hejdå liksom.Jag har älskat år 2010 på det personliga planet,men visst har det känts som om världen i det stora hela har haft mycket ont?..Haiti,pakistan,oljeutsläpp o.s.v

Önskar lycka och välgång till alla fina medmänniskor därute.Mera kärlek vill vi ha.

L har "stått" på huvudet hela kvällen,han bara står där och tittar på sin omvärld från sitt uppochnervända perspektiv med ett litet leende på läpparna.Han kan stå så i ca tio minuter tills jag lyfter upp honom igen,kan ju inte vara nyttigt i längden menar jag med en sådan aktiv blodtillförsel till huvudet hans.Min älskade lilla Buddha korv.

Han skänker mig ett sådant lugn,mitt bland alla hysterianfall.

Nu bad,sedan bok,sedan vila för onda kroppen!Mycket kärlek <3

No comments:

Post a Comment