Tuesday, November 16, 2010

Mörkret faller!

Så,äntligen lite lugn och ro.L har somnat,mycket senare än vanligt.Känns svårt att hålla uppe alla rutiner när man precis har flyttat.Det blir lite halvgjort allting,köpt pizza o.s.v.Orkar inte hacka lök när man är så trött efter flytten.Jag och Tom som alltid är petnoga med ekologiskt och färskt finner oss själva klunkandes på coca cola istället för grönt te om kvällarna.Hähä det får det nog bli ändring på om man säger så.

Det känns så konstigt när det blir så mörkt tidigare nu.Åkte in till stan för ett par ärenden,runt fyra tiden var det redan svart.Kan tänka mig att det är ännu värre i Sverige.

Fick iallafall tag på julklapp till Tom och inköp av adressbok.Det underlättar så himla mycket att ha alla adresser samlade på samma ställe istället för utspridda överallt på små lappar.Underlättar för varje stressad person såhär i jultid när man måste knåpa ihop julkort till hela tjocka släkten.

L har varit ett mysigt men trött troll hela dagen.Försökte få honom att sova tillsammans med mig i sängen tidigare udag vilket han normalt älskar,men han kom inte till ro alls utan låg bara och pillade på mitt ansikte och mitt hår och ville bara pussas istället för att sova.Lilla mysen!Han var så trött att han misstog min kind för flaskan och började snutta på den istället haha.Påminner mig om när han var en liten bebis böna och brukade suga på allt man sträckte fram,alltid desperat efter mammas tutte och mjölk.Ofta när Tom skulle pussa på honom så grabbade L snabbt tag på hans nästipp för att suga järnet.Hur gulligt som helst.

Han är verkligen HELT besatt av böcker för tillfället.Vill läsa läsa läsa.Svårt att veta ibland när man ska dra en gräns.Efter att ha läst en halvtimme fyrtio minuter är han fortfarande lika pigg på samma bok.

Nu blir det nog ett "tidigt" sänggående för mig och Tom.Trötta föräldrar och trött skrutt i magen.

Älskade lilla gryn som hänger och flänger med vart jag än går!Längtar så efter Dig!

No comments:

Post a Comment