Tuesday, November 9, 2010

Little Oat blir stor!



Visst växer magen?
Som tusan tycker jag.Oroa er inte eller bli ej chockade över bristningarna ;-).
De kom med graviditeten med L och ser mycket läskigare ut med huden utspänd.
När jag inte är gravid längre så blir de jättesmå igen och bleknar.Kärleksränder helt enkelt.
Ärr pågrund av att älska och vara så fylld av kärlek så att man nästan spricker ;-)
Bilderna tagna i förrgår.I söndags alltså.Vecka 31 plus 1.

Halsbrännan börjar smyga sig på nu.Riktigt svårt att somna om kvällarna.Magen känns stor och obekväm,det drar i huden och grynet sprattlar till tusen just kvällstid.
Bådar gott inför framtiden hehe.Kvällspigg bebis och kvällstrött mamma ;-)

Det känns verkligen i kroppen att jag har varit gravid en gång innan denna.

Som om huden och kroppen säger,
"jahaja,så var det dags igen.Det här har vi varit med om förr."

Graviditeten med L var så ung,ny och spännande för min tonårskropp.Denna gång så expanderar livmodern som om det vore den mest självklara saken i världen.Inga smärtor i ligament eller överdriven foglossning.Eftersom att jag lever ett så aktivt liv som småbarnsförälder till L så får magen liksom bara hänga med på ett hörn.

Underbara lilla skatt,du är alltid närvarande!

Trots att det finns mycket att klaga över kroppsligen när man är med barn,så är det ju helt galet vilken GÅVA det är.Och det glömmer jag aldrig.Att det är ett helt mirakel som lever och växer inom mig,det är oslagbart.Jag leker Gud.Ännu en gång.

Att jag får vara mamma är helt galet vackert,känner en stor vördnad inför livet,graviditeten,kärleken.Starka små krabater.
De starkaste av själar!

Jag är så tacksam!


1 comment: