Thursday, November 25, 2010

Sushi och Snow

Åh vad mysigt!!Eftersom att allt är ganska så ruttet för tillfället såååå har Tom beställt hem vegetarisk sushi till mig :-D!Hihihihihihi....Mmmm.

Är så otroligt lycklig!Mat gör mig löjligt lycklig nämligen. ;-)

Och jag som inte har ätit någonting alls med socker i idag får väl ta och unna mig lite gott ;-)!

Nej,skämt åsido så har det blivit alldeles för mycket av det goda på sistone.Är nämligen tidernas största tröstätare och saker och ting har verkligen varit i obalans på sista tiden,så bullarna har liksom bara slinkit ner.Inte för att det gör så fasligt mycket i vanliga fall,men min höggravida kropp reagerar på ett ytterst obekvämt sätt.Blir svullen,seg,stel och rastlös i kroppen.Kommer säkerligen lägga på mig x antal extrakilon nu på sluttampen i alla fall,med bebis och vätska o.s.v.Onödigt att gravid svullna ännu mer i onödan!

Men om jag känner mig själv rätt så är det nog mest svammel från mitt håll.Jag menare,det är ju tamejfasen jultider ju,värsta tiden på året för Nora bantning.Så nej.Ni kommer säkerligen få ta del av antalet gingerbread lattar och fudge bitatar och annat olagligt ;-)

Men det ska bli gott med sushi i alla fall.Välförtjänt tycker jag själv :-D

HATAR att vara hemlös.Ogillar ovissheten det bär med sig.Vill inte flytta igen.Vill inte...

Men det är som mamma sa i telefon,måste skapa mig en bubbla runt mig,L,bebis i magen och T.Hälsa är viktigast.And endless love..

Det snöade idag,hurra!

Jag veeet,Sverige är värsta snow bomb just nu,men för England är det stort ;-)

Slut på blöjor imorse,så jag och L traskade in till stan för lite shopping.Har känt mig så matt på sista tiden att det fick bli köpta smörgåsar till lunch.Usch,bad mama,men L var nöjd förstås...
Avslutade det hela med lite ekologisk flapjack.Var dock rejält trött när jag kollapsade i hemmets värme efter vagndraganden i snömodden.Hua,jag börjar bli rejält gravid nu!

Och kallt var det,underbart!:-D Trots att jag knappt har några varma kläder till mig själv...Ett par gamla mjukisbrallor är det enda som går på för tillfället!

En elektriker kom på eftermiddagen för att kolla den farliga elledningen i vardagsrummet,han hittade 14 större fel med elekriciteten i huset.Ägaren hade tydligen blivit varnad för 3 år sedan men hade gett blanka getögat i att göra något åt det...Najs.

Fängelse på det om olycka hade uppstått.Shame on you,woman!

TUR att min klarsynte fästman hade öga för både ledning och fuktighetsfläckar.Det är verkligen tack vara honom allt detta har kommit upp till ytan.Att det skulle vara SÅ många problem med huset hade man dock aldrig kunnat ana.. :-(

Nu ska jag glädjas åt sushin som kommer snart.Levererad till dörren alldeles gratis.Ja,något bra med England är det i alla fall ;-D

Kärlek!

No comments:

Post a Comment