Tuesday, November 9, 2010

Befrielsen i att kasta

Flyttyran fortsätter.Det är härligt,befriande att sortera,rensa ut och kasta.Ner bara,ner och iväg.Ner i containern,adjö!Gamla trasor man hållt fast vi en en halv evighet för länge.Har så himla svårt för att släppa iväg plagg.Håller gärna lite extra krampaktigt,länge.Håller kvar,bara lite till.Inte slänga.Men jag använder ju ändå inte liksom!?Så jäklans onödigt.Men nu,idag,i regnet sa jag hejdå.Tur att det var storm och att pojkarna satt kvar inne i bilen så att de inte hörde med hesa pip av skräck då jag släppte greppet om den svarta plastsäcken.Du- dunk ner i metalliska djupet.Finemang!Köpte en Cosmopolitan i garaget påvägen hem för att fira.But my God är inte den tidningen en påse skit nu för tiden?Tjockigt,mullsigt,härligt glänsande nummer.Hälften parfymreklam och hälften tips för singlar.Typ av sorten,"håll in magen,sug in låren,öppna benen,kör på läppstift"

Vädret har varit galet.Kallt,ruggigt,rått,grått,svidande bittert.

-"Det luktar is" sa jag igårkväll till Tom.

-"Ice?in my ass!" sa han.

Jag undrar om det är vikingen inom mig som känner på sig sådant.
Vi kan ju lukta oss till frost och sn
öyra,vi svennebananer.

L sover.Chokladen uppäten.Tom lämnar sin van som han har sålt till sin gudfar.

Det är lugnt.

No comments:

Post a Comment