Monday, November 29, 2010

Hoppsan,en liten bloggpaus blev det visst!

Fin kille gör stooor snögubbe :-D!Haha lillfisen..

Liten ofrivillig bloggpaus under helgen blev det visst,menade det inte men jag har bara varit SÅ trött.Herregudarns alltså.Däckar ju redan vid femsnåret på kvällen,men när det är dags att sova så går det bara inte :-(.Svårt att hitta bekväm position med jättekaggen ;-).

Julmarknaden i lördags var hektisk som sjutton!Hela York kokade av övertända turister,ojojoj.Lille L blev alldeles till sig,ovan vid kölden som han förstås är!Började gråta nästan direkt så det var bara att traska hemåt ganska snabbt utan att hitta varken adventsljustake eller julstjärna så det fick bli att improvisera på söndagsmorgonen!Jag älskar ju advent,tycker att det är lite tråkigt att engelsmännen inte verkar fira det!Det är ju så himla mysigt.Här drämmer man till med jultomtar och plastiga reindeers på direkten!Jag vill ju helst vänta lite längre till innan tomten kommer :-) !

Barnmorskan kom på hembesök på eftermiddagen,allt såg bra ut med bebis!I lördags var vi 34 fullgångna veckor,jag och little oat!Det här blir bra det här!Perfekt hjärtslag och storlek och lille mini hade vänt på sig också så att h*n inte längre är rygg mot rygg.Fint!Fortsätt så lille grynet!Tog ingen magbild i lördags,men imorgon ska det nog tas så det kommer nog upp en bild eller två imorgon kväll :-)!

I söndags snöade det mest.Vi gick på advents spiral i York Steiner school som var mycket stämningsfyllt förutom att L fes högt och skrek sig igenom några av sångerna.Som tur var hade jag tagit med mig lite banan och annat smask så jag lyckades hålla honom relativt lugn efter det..
Vägen hem med bilen som i vanliga fall skulle ha tagit ca 10 min.tog istället två timmar!Snökaos med andra ord!Att få så här mycket snö i November har inte hänt på åratal i England!Här är det ju inte lag på vinterdäck heller så hela trafiken var i gungning och gled all over the place.Mycket glad över att komma hem med bilen i ett stycke!

Idag har vi inte gjort så mycket,mest myst inomhus eftersom att snön har fortsatt att rasa ner från skyarna!På förmiddagen var vi dock ute en sväng och trampade runt i snön ett tag tills vi blev för kalla.
L har varit på ett mycket skojfriskt humör hela dagen och vi har mest fnissat runt i myskläder,gulle.Han är så himla rolig,han måste ha sätt att jag "slickar" snabbt på fingret när jag vänder blad om jag bläddrar i en tidning,för nu har han också börjat med att göra det :-D.
Helt gravallvarlig sitter han där och bryr sig inte om att tidningen är uppochner.Han lever sig verkligen in i slickandet på fingret och bläddrandet med panna i djupa inlevelse rynkor!




Köra lite tåg måste man ju göra,trots att det är masssor med snö överallt!

Om det är lite uppehåll i snöandet imorgon så blir det nog en liten trask in till stan för att köpa ett par småsaker.No biggie,mest bara sånt som går åt på löpande band.Blöjor,wipes,ansiktstvätt till mig o.s.v.Får dock se på vilket humör L är på,inte så kul att sitta stilla i vagnen medan mamma springer omkring!

På Onsdag ska vi titta på ett hus förresten!Kanske,kanske kan det vara något för oss.Skönt att få ett svar på hur saker och ting kommer att bli.Det enda problemet är att inflyttnigsdatumet är 20 December!!!!Hujedamej.38 veckor gravid och julafton som nalkas!Håll dig kvar där inne en stund till lilla bebis!Hang in there ;-)

Stor kram!

No comments:

Post a Comment