Thursday, November 4, 2010

Health update?Okej!

Gravid i vecka 31.

30 veckor och 5 dagar gångna idag!
Tiden går framåt och jag längtar så efter bebis.
Jag har börjat må illa igen.Sådär dovt i bakgrunden.Inte så illa att jag vill spy i toaletten nu,men ett intensivt illamående i alla fall. Hoppas på att det är en släng av graviditets må illa och INTE vinterkräksjukan,hujedamej.Har för ett par dagar sedan börjat känna av "kniven" ner genom underlivet,ungefär som en smärtsam flämtning eller ett snabbt andetag.Knivskarpt,smärtsamt,oftast i samband med rörelse.Foglossning,var hälsad!
Har ont i rygg och axel.L känner säkert på sig att mamma inte kan lyfta så han vill bli buren ÄNNU mer än vanligt.Börjar känna mig stooor nu,riktigt tjock.Sådär så att det känns som om bebis växer upp i bröstkorgen på mig,äter jag minsta lilla får jag akut andnöd!Lilla älskade tjockkorv därinne.

Bebis rör på sig mycket och känns riktigt frisk och kry,trots överdriven lakrits och kladdkake konsumering från mitt håll.Borde dock tänka på att äta liite mindre socker så att jag känner mig i någorlunda bra form inför förlossningen.

Överlag så känner jag mig verkligen tip top i jämförelse med förra graviditeten då många komplikationer uppstod.Har bara haft två ultraljud hittills med denna bebis,med L hade jag säkert sex sju stycken!Det var hela tiden någonting som läkarna ville kolla upp.Eftersom att jag bor så avskärmat ute på landet så har möjligheten till läkarvård inte funnits på samma sätt vilket i mitt fall har varit toppen!Med L var det alltför många händer som klämde och kände oavbrutet och skrämde upp i onödan.Denna gång har jag verkligen fått vara med mig själv och magen.Graviditeten har lunkat på av sig själv.

Är oerhört tacksam över att jag fått må så himla bra och att bebis har mått så bra!

No comments:

Post a Comment