Sunday, November 21, 2010

Söndagsbestyr!

Sonen springer omkring här hemma och spelar munspel,han börjar bli riktigt bra nu haha!Dansar runt som en riktig liten speleman,guldklimpen min. :-D

L vill ideligan att jag ska läsa "Busiga Bebben" för honom.Trots att jag gömmer den på diverse konstiga ställen,kommer han alltid släpandes på den med ett glatt flin!Självklart läser jag den för honom många gånger om dagen,men om han fick välja skulle vi inte göra annat!och det går ju inte förs sig med så många saker på schemat som vi har ;-) Försöker få honom engagerad i klossbygge eller något annar,men det är bara böcker eller munspel som gäller! :-)


Idag står söndagsstädning på schemat och vidare uppackning av de ändlösa prylar som ännu ligger begravda någonstans i massan av lådor.Vi har flyttat alla ouppackade lådor till gästrummet på övervåningen så att vi kan ha vardagsrummet fritt.Skönt med ett tomt vardagsrum,men ni kan ju tänka er hur gästrummet ser ut ;-)
Man knappt komma in i det rummet!Akut behov av uppackning om man säger så...Får liksom aldrig ro annars.

Blir väl en promenad till lekparken senare för lite spring och lek med L :-D!
Mysigt..kanske blir det också en liten promenix in till stan,är på jakt efter en tomteluva åt L med tanke på att det är god tid för årets julkort att bli taget!Förra årets är alldeles för liten.

I sådanafall blir väl en pepparkaks latte på Starbucks ett måste hähä ;-)

Känner mig lite krasslig i kroppen efter gårdagens killer promenad,inte så smart kanske.Meeeen,ingen tid för vila med galen ettåring hängandes i kjolen,söta lilla mammagris :-D

Hoppas allt är bra med Er!

No comments:

Post a Comment