Thursday, November 11, 2010

Lite ilska också

Sitter och "fönster shoppar" över internet.Åh vad mycket fint det finns om pengarna räckte till.Nu när vi flyttar hus så finns det miljoner av saker man drömmer om,förstås!Är så sugen på att shoppa kläder till L och little Oat i magen,visst finns mycket kvar sedan L men något litet plagg skulle vara mysigt att få köpa iallafall!

Jag har varit lite arg idag också,eller mest igårkväll när jag tänker efter,det känns alltid bättre efter att man har sovit på saken...

Såhär var det:
Igår hade Tom bokat in en till visning på nya huset,bara för att se hur det såg ut utan saker i det.Vi ville ju planera lite var våra möbler ska gå och så.När vi kom dit efter lekgruppen så var det visserligen tomt på folk och prylar,men många möbler var kvar.Som t.ex sängar i varje rum,bord,garderob,byrå,gammal symaskin gammal kyl och frys o.s.v.
Frågade mannen som visade oss runt lite på skämt om de hade glömt sina saker där eller.
Då hade mäklarfirman GLÖMT att nämna för oss att huset är uthyrt som delvis möblerat!!Jag och Tom har vid flertalet tillfällen frågat om det ingår några möbler och då har de sagt NEJ!Endast ugn och dusch....Jag vill ha ett TOMT hus när jag flyttar in,inte tvingas sova i någon skev ikea säng där andra hyresgäster har sovit i innan oss!Fy sjutton alltså,äckligt..

De bad om ursäkt över sitt "lilla" misstag,men de kan inte göra någonting åt det då kvinnan som äger det bor i amerika för tillfället.Jag och Tom måste alltså illa kvickt hitta ett ställe att förvalta dessa äckliga möbler i.För det första så kostar ett förråd otroligt mycket,för det andra så är det också på egen risk vi gör det.Får någon möbel en liten fuktskada eller en mus käkar lite på ena madrassen så är vi helt körda.Suck liksom!Och vi flyttar ju in på lördag och har planerat detta så otroligt länge att vi inte kan dra oss ur det.Vi älskar ju huset och kontraktet är redan påskrivet.Men otroligt klantigt av mäklarfirman att inte delge oss den informationen,det är ju deras jobb?Morr morr morr säger den gravida kvinnan!Men asch,det får bli som det blir.Nu är det såhär och man får vara tacksam över att ha tak över huvudet.Men kan inte låta bli att känna mig lite trött..På tjocken och allt vill man ju ha service vettu ;-)

No comments:

Post a Comment