Monday, February 22, 2010

BÄDDSOFFA




Nu när vi (antagligen) ska flytta så börjar förstås inrednings-tankarna vakna till liv!
Soffan vi har hittade Tom i en container(!)när han flyttade in i vårt nuvarande hus för drygt sju år sedan.Den är alltså mycket gammal och sliten och vi skulle verkligen behöva en ny.Känns som vi verkligen vill ha en ny och fräsch start,både jag och Tom!Att flytta till ett nytt hus symboliserar så mycket för både mig och Tom.Ett nytt steg i vårat gemensamma liv tillsammans.Vårt första 'kärleks'boende och mitt första självständiga val av hus i England,och det känns jättebra!
Säga vad man vill om Ikea,men jag tycker dem har superbra saker!Om man är lite uppfinningrik och varierar sig kan man skapa ett hem med mycket Ikea saker utan att det blir för uppenbart!

Denna soffa vore PERFEKT i vårt nya hem!
Då vardagsrummet är(i mina ögon)jättestort så vore en hörnsoffa fint!Man kan även omvandla den till en säng som Ni ser på bilden ovan vilken även det är perfekt då både jag och Tom har familjemedlemmarna alldeles för långt borta :-(
(Sverige och Frankrike)
Så när de kommer på besök blir det ofta ett par dagar eller veckor vilket är mysigt!
Ju fler desto bättre så den här soffan skulle vara GREAT!

Kanske inte vit dock.Trots att vitt är jättefint så har vi ju dock barn och planerar både fler barn och eventuellt djur i framtiden,så en annan färg antagligen.Ljusa färger är ju dock så himla FINT i ett hem tycker jag.Det lyfter både stämningen och känslan.En ljusgrå soffa eller ljusblå,ljusrosa vore fint.Eller kanske krämfärgad.Så länge den inte ser 'smutsig' ut.Vi får helt enkelt se var pengarna räcker till! :-)

2 comments:

  1. Jag bara älskar IKEA vi har jätte mycket därifrån ;o) Bland annat Ektorp den hörnsoffan, fast vi har inte hörnsoffan men vi har två sittsen och tre sittsen, måste nog tyvärr göra av med dom nu när flyttar då dom är stora och tar mycket plats i det nya huset! IKEA är bra!

    ReplyDelete
  2. Fota huset s¨å fort du kan! äro nyfiken. / maja

    ReplyDelete