Tuesday, February 23, 2010

GOOD MORNING COFFEE

Godmorgon(god förmiddag ;-)underbara!Här har vi en riktigt seg start på dagen!Det är underligt med barn,det känns som det är någon som äter upp tiden ;-).Vi har redan hunnit med antalet bajsblöjor,klädbyten,matkrig och spyattacker!Gullgubben är helt exalterad över att kunna röra sig själv utan hjälp av mig och Tom i sin walker!Han skuttar omkring som en liten glad kanin och glädjetjuten går varma haha!Han är väldigt söt!Fast all rörelse leder tyvärr till många spyor!Magen är inte riktigt van vid allt hoppande ;-)

Igårkväll skjutsade vi Toms söta syster till Ikea eftersom att hon inte har någon bil.
Hon har precis flyttat och var i stort behov av en ny madrass till sin lilla dotter Jasmine.Visst är det mysigt att 'sam-sova'med sitt barn,men efter två veckors dålig sömn p.g.a det tror jag att hon fått nog av allt sparkande!

All cred till alla kämpande föräldrar därute!Att åka till Ikea ensam med ett barn som precis upptäckt hur spännande världen är och hur roligt det är att göra tvärtemot vad mamma säger,är inte lätt!Man behöver alltid en hjälpande hand i sådana situationer,annars slutar det lätt med en skrikande unge på golvet någonstans på barnavdelningen haha!

På morgonen igår förresten så trodde jag att Tom hade gått till jobbet,eftersom att han vid sjutiden sa att han var tvungen att gå och lämnade sovrummet.Han brukar ALLTID pussa mig och Lughán hejdå,så jag var lite förvånad när jag kom ner till ett ekande tomt kök och ingen Tom :-(
Så då ringde jag honom på mobilen och det visade sig att han hade raglat upp till gästrummet och somnat däruppe haha!Stackarn,han är sååå trött för tillfället!

Flaska på natten går riktigt bra för tillfället!Det bästa med att ge en stor varm flaska mjölk är ju att man verkligen vet hur mycket Lughán får i sig.och får han i sig 235 ml så somnar han som en mätt sten efter det hihi!Söta gullepojken.Sedan är det ju fint också att Tom kan ta nattmatningen ibland ;-)

Dagarna går sämre dock,eftersom att Lughán inte kan somna utan tutte.Han kan verkligen INTE somna!

Men man får vara tacksam för de framsteg vi gör,för de är många :-)!
Känner mig redo att släppa amningen nu.Men vi tar som sagt ett steg i taget!

Solen LYSER idag,så jag är glad!Efter att jag har druckit upp kaffet ska vi nog ta oss en sväng med buggan jag och Lughán tror jag!

Hörs snart igen!

Trevlig Tisdag!

No comments:

Post a Comment