Saturday, February 6, 2010

HEJ HOPP


Jag frågade Tom om jag var lik en kändis."Yoda"-sa han.Jag googlade exalterat och undrade vilken pudding jag skulle få upp.


Mamma är här.Nästa söndag är Alla Hjärtans dag och eftersom att jag och Tom inte kommer få tiden över då så firar vi lite i förväg,vi ska ut och äta Indiskt,vegetariskt!Så underbart skönt!

Visserligen kommer vi bara vara borta 1 å en halv timme men för oss är det stort!Första gången sedan Lughán föddes!Det är nästan som om jag glömt hur det är att vara själv med Tom.Mysigt!

Sitter och funderar på om jag ska klippa av mig håret eller ej.Tänker att kanske är jag för tjock för en kort frisyr.
Sedan slår jag ilsket bort den tanken igen då jag inser att vad är jag för förebild då?
Inte kan man väl vara för tjock för en frisyr.
det är konstigt det där hur man förändras efter barn på alla diverse plan.
Ökat självförtroende på så sätt att man inte orkar bry sig om ytliga bagateller,då Lughán är viktigast.
Men även paranoian att inte vara någon yummie-mommy precis.
Tänker att kanske kommer ålderstecknen på automatik sedan bebis kom.
Tittar i spegeln och ser min mamma.
Inte mysigt.

Men nu,nu ska jag njuta av kvällen.kanske blir det t.o.m en flarra vin om jag har tur!


No comments:

Post a Comment