Thursday, February 11, 2010

FRISK LUFT

Jag och Lughán har varit ute på promenad.Älskar att gå tills kylan biter i låren och öronen.När man kommer in igen,liksom doftar det frisk luft om kläder och barn.Skönt och friskt!
Tycker om friskhetstecken.Allt känns så mjäligt och blekt för tillfället,att friska fläkta mottages med öppna armar!
Lughán sprattlade mest hela tiden,han har myror i benen det lilla gulle-fjunet!
Blir så lycklig över att mötas av två små tänder i det fina leendet.

(Inte lika glada är de tu bröstvårtorna.
Om gullefjunet inte passar sig så tutt-strejkar jag snart.)

Jag hade gett upp för länge sedan att han skulle somna,men sedan tittade jag bort ett ögonblick,och vips så hade han slocknat som ett ljus.Ser man på!Attans också att det var i slutet av promenaden och jag var så in i bänken trött i benen.

Men jag släpade in vagnen så försiktigt jag kunde och nu sitter jag här och lyssnar till världens lugnaste andetag,som inom en inte alltför lång framtid kommer utbytas till ett långt och utdraget,

-'uuuäääääääh'-

Puss på er!

No comments:

Post a Comment