Monday, February 8, 2010

GREY DAY

Nu har mamma åkt.Som vanligt när det har varit stimmigt och glatt ett par dagar så sänker sig Den Stora Tystnaden runtomkring mig.Skönt på ett sätt.
På ett annat plan skaver det.
Nu är det bara jag och Lughán igen.Tom är ute på arbets-äventyr.

Filmen igår var magnifik.Verkligen storslagen.Fast jag och mitt oroshjärtade bankade hårt av längtan efter Lughán och jag tror att jag höll om honom i minst en timma oavbrutet efter att jag kommit hem innan jag lät någon annan ta honom.
Det var skönt dock,att bara vara jag och Tom.
Vi bunkrade upp med litervis med coca-cola och ekologisk sallad i biomökret och höll om varandra hårt under den tre-timmars långa sago-rullen.Det var fint.Min fina Tom.

Idag är Lughán arg som ett bi.Små gälla skrik och arg vass tand i mina kinder,oavbrutet.
Lilla galning.
Nu har jag precis ammat och han ligger och snarkar på mitt bröst.

Vädret är grått och hemmet är grått och idag tänker jag arga tankar om all missunsammhet som kretsar omkring mig.Hatar att det ständigt finns människor omkring mig som vill mig illa.Och nej,jag är inte paranoid.
Det tar energi detta främmande land.
Förstår bara inte varför det ska vara så svårt att våga mötas.Släppa på sina personliga
blockeringar och hjälpa istället för att stjälpa.
Peace and Love du vet.

Förhoppningsvis blir det gym senare.

~Nora~

No comments:

Post a Comment