Tuesday, February 9, 2010

FRÖKEN KLUMPEDUNS

Jag är utsökt mätt och borde ta tag i disken.Latheten strömmar genom min kropp,skönt att vila.
På tv snart är ett program som heter "one born every minute",ett förlossningsprogram.Ska jag eller ska jag inte titta.Kommer ångesten efter min egna förlossning att vakna till liv igen eller kommer jag överleva det hela,ödmjukt.Detta är verkligen min största sorg och blockering.Alla andra saker kan jag liksom sätta mig över,jag och mitt förnuft.Men såren är nya,smärtsamma och långvarande.Det är något så heligt som gick förlorat.
Och jag som ville/vill bli barnmorska och allt.Älskade alla dessa program.

Jo,förresten!"Sprutknappen" på min parfymflaska ramlade av idag och jag skulle pillra ihop den igen,
typ en cm från mitt öga råkade jag spruta parfym rakt in i ögat.Jesus vad ont det gjorde.
Klumpeduns eller vad,skrattgrät när jag ringde till Tom och Lughán tittade på mig med stora, stora ögon och undrade varför mamma fått fnatt och sprang runt som en galen get i huset.

Kunde inte se på en timme eller så,men nu mår jag och ögat förträffligt igen!Tack för det du Goda kraft!

Längtar till sängen och Tom inatt!

~Nora~


No comments:

Post a Comment