Saturday, February 20, 2010

VILKEN DAG!

Jag är helt slut!men känner mig dock så himla mycket bättre efter ett alldeles underbart,långt och skönt bad.Det är verkligen inte ofta jag får tiden till ett långt bad så det var så SKÖNT!

Vi har varit i stan,besökt banken,kollat på ny tvättmaskin,kyl och tv samt även vandrat runt på Ikea på jakt efter den perfekta soffan mitt i lördagsrusningen.Det hade varit mödan värt om vi fyndat något,men vi kom hem helt tomhänta!Så kan det gå!

Och vad trött man blir av att springa omkring i affärer bland alla människor.Alla tre kände sig helt vimmelkantiga efter ett tag.Men det känns bättre nu som sagt,efter badet. :-)

En God Nyhet är förresten att flytten nog blir av :-).Om det inte händer något alldeles dramatiskt som sätter käppar i hjulet för våra planer,så går flyttlasset den 20 Mars.Landet here I come!
Vi ska få hyra världens vackraste hus i världens vackraste lilla by och jag är SÅ lycklig!

Fick en fråga angående varför vi flyttar ut på landet!Så jag tänkte försöka besvara den ;-)

Det är många anledningar till det beslutet.Leeds är en hård stad,med mycket droger och hårt klimat.Det går knappt att jämföra med Stockholm.Det finns verkligen stora 'slum'områden här och de flesta ungdomar bär kniv.Folks attityd är hemsk och det finns ingen medmänsklighet.Det finns inga grönområden,jag kan bara gå på en kyrkogård i närheten där folk kör som idioter.Parken i närheten går bra att gå i,men där släpper oansvariga ägare ut sina kamphundar för att slåss,och i julas anmäldes en gruppvåldtäkt där.Både jag och Tom vill inte att Lughán ska växa upp i ett sådant område.Vi vill ha en trädgård och en lugnare livsstil där det finns rum för djur och mycket lek.dessutom har vårat hus hårda trägolv,två helt alldeles för branta trappor och superlitet kök.Så det är inte alls barnvänligt!

Ja,listan kan göras hur lång som helst.
Men som ni ser så talar allt för att en flytt ska bli av :-)

Borde sätta igång med maten innan det blir försent!
Hmmm brist på inspiration.Vad ska ni äta/laga?

hoppas ni har haft en fin lördag och en ännu finare kväll!

Kärlek

4 comments:

  1. Vi håller tummarna här så att flytten blir av!!! Hoppas att ni har det bra, Kramar från ett mycket snöigt Värmland!

    ReplyDelete
  2. En flytt har jag helt missat! Men jag håller VERKLIEN tummarna för er! Och ett hus! Gud så mysigt! Jag är verkligen avis...
    Ha en riktigt trevlig lördagskväll!
    kram kram

    ReplyDelete
  3. Fina Annie,du behöver verkligen inte vara avis!Du ska se att det inte alls är så exotiskt som det kanske må låta ;-)
    Känner du dig bättre i benet gumman?
    Såg på facebook att Walle har kräkis,håller tummarna för att du slipper undan!
    <3

    ReplyDelete
  4. Anja!:-)
    Ja,jag hoppas också!Är lite trött på storstadslivet efter alla år ;-)
    jag kan tänka mig att det är riktigt snöigt i Värmland nu,hoppas på vår snart,trots att snön är fin!
    Många kramar till dig och pojkarna <3

    ReplyDelete