Sunday, February 21, 2010

GODMORGON VINTERLAND!

Imorse när jag yrvaket stapplade upp med en alldeles för pigg Lughán under armen möttes jag av ett alldeles vitt fönster.Jag var så sömnig och förvirrad att jag alls inte förstod vad det var frågan om.Snö?Igen?Jag som precis har börjat vänja mig vid det soliga(men kalla) vårvädret!Sjutton också,jag vill inte ha mera snö nu ;-)!
Jag vet egentligen inte varför jag är så otålig och längtar efter våren.
Snö är ju faktiskt fint.
Men mina tår vill ut,läderjackan och mjukglassen vill fram :-)

Jag hoppas på att det blir Sverige och Värmland i sommar!Skulle vara så roligt att ta med Tom och Lughán dit.Känner mig så himla sugen på Göteborg också.Vill gå på Liseberg och ha det skönt.Åh ljuva sommar,vad jag längtar!

Jag var så trött inatt!Stackars Tom som fick stå ut med mitt envisa gnäll haha,men det växlar ju som sagt ganska mycket.Tom kan vara riktigt sur av trötthet om natten ibland han med.Fast det slutar nästan alltid med att vi bara skrattar åt varandras surhet.Så löjligt egentligen att man kan bli så irriterad av för lite sömn och skrikigt barn,när det finns så mycket annat hemskt i världen.
Lughán sov ganska oroligt inatt men för första gången vaknade han inte fören kl.4 vilket var en väldigt fin upplevelse :-).Däremot ville han inte riktigt ta flaskan så han blev inte tillräckligt mätt tror jag för efter det var det kört!Han hamnade tillslut i sängen med mig och ammade(!)som vanligt och låg och sparkade på mig i två timmar.Tillslut gick vi upp och vi har båda varit ganska trötta på morgonen om man säger så.
Gullegubben,om han bara förstod att det är sköööönt att sova lääänge och inte alls bra eller roligt att vakna upp om nätterna på det här viset hela tiden ;-)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.Trots att vi gick upp så tidigt har det blivit lite av en långsam start på dagen.Bilarna är ju lite insnöade så vi får se hur det blir!

Hoppas er söndag är lugn och skön!

No comments:

Post a Comment